پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
در جلسات خواستگاری همه به چطور رفتن و چطور پوشیدن و چطور رفتار کردن فکر می کنند اما ظرافت هایی وجود دارد که رعایت نکردن آنها می تواند اوضاع را از کنترل تان خارج کند.

شعارسال: این نكات شما را به موفقیت در جلسه خواستگاری، نزدیك تر خواهد کرد:

1. نگاه مثبت همراه با دقت داشته باشید؛ درست است که می خواهید همه چیز را دقیق و موشکافانه ببینید اما یادتان باشد که قرار نیست در همین یکی دو ساعت به قضاوت کاملی از طرف مقابل و خانواده اش برسید. برای حکم کلی دادن باید یکی دو جلسه ملاقات داشته باشید. بنابراین ایرادهایی که در جلسه اول خواستگاری به چشم تان می آید تا حد ممکن با نگاه مثبت تفسیر کنید و اگر در جلسات بعدی تکرار شد، قضاوت منفی داشته باشید.

2. خودتان باشید. در هنگام صحبت كردن با فرد مورد نظر در اولین جلسه بنا را بر صداقت و یكرنگی بگذارید و متعهد شوید كه آنچه می گوئید كاملاً از سر صدق و صفا باشد و به این تعهد خود نیز پای بند شوید. سعی كنید مجسمه نباشید و تا حدی راحت بنشینید. صداقت در رفتار و گفتار، اضطراب شما را به شدت كاهش خواهد داد.

3. زود صمیمی نشوید. درست است که روابط عمومی بالا داشتن در جلسات خواستگاری یک حسن به حساب می آید اما قرار نیست در همان جلسه اول با همه صمیمی شوید. متانت داشتن و افتادگی و محترمانه رفتار کردن بیش از هر چیز شما را در دل خانواده طرف مقابل جا می کند. وقار و حیای شما و رفتار بالغانه و پخته ای که نشان می دهید، در ذهن دیگران می ماند.

4. چشم چرانی ممنوع. اجازه ندهید طرف مقابل شما احساس كند چشمانتان مانند یك شكارچی، او را خیره وار وارسی می كند. گاهی (فقط گاهی) كه احساس می كنید به شما نگاه می كند به او نگاه كنید تا احساس كند برای زیبائی او ارزش قائلید. حد و مرز خود را حفظ كنید. چه از لحاظ شرعی و چه از لـحاظ اجـتـماعی نباید تا زمانی كه با همسر آینده خود محرم نشده اید او را لمس نمایید. سعی نكنید دست او را بگیرید و یا چسبیده به او بنشینید.

5. خوب بشنوید و زیبا بگویید. هنگام صحبت كردن فرد مورد نظرتان، سراپا گوش باشید، دقت لازم را به عمل آورید تا مطالب گفته شده را بهتر بتوانید به خاطر بسپارید و گاهی با بیان عباراتی چون «بله»، «عجب»، «چه جالب» و ... متناسب با صحبت های او، نشان دهید كه به حرف هایش دقت دارید. هنگامی كه خودتان صحبت می كنید نیز سعی كنید سنجیده حرف بزنید. از این شاخه به آن شاخه نپرید و روده درازی را كنار بگذارید.

در هنگام صحبت كردن با فرد مورد نظر در اولین جلسه بنا را بر صداقت و یكرنگی بگذارید و متعهد شوید كه آنچه می گوئید كاملاً از سر صدق و صفا باشد و به این تعهد خود نیز پای بند شوید

6. متکلم وحده نباشید. درست است که شما می خواهید در خواستگاری خودی نشان بدهید اما آنقدر از خودتان و اهداف و برنامه ها و روحیاتتان نگویید تا طرف مقابل خسته و کسل شود. دیگران در این مواقع به شما برچسب از خودراضی، حراف و مغرور می دهند. ضمن این که طرف مقابل تان احساس می کند شما آدم خسته کننده ای هستید که می خواهید در یک رابطه خودتان را غالب کنید و طرف مقابل را ندیده بگیرید.

7.ساده آغاز كنید. بهتر است به عنوان اولین سۆال از فرد مقابل بخواهید خودش را كامل معرفی كند؛ به عبارت دیگر از او بخواهید خلاصه ای از گذشته زندگیش برای شما بگوید. خوب است بدانید او بر نكاتی تكیه خواهد كرد كه برایش مهم است. خودتان نیز متقابلاً خلاصه ای از سرگذشت خود را مطرح نمایید. سرگذشت و بیوگرافی شامل این موارد می شود: معرفی كامل نام و نام خانوادگی، شغل، سن، شغل پدر و مادر، میزان تحصیلات هر یك از آنها، وضعیت شغلی و تحصیلی و سنی دیگر افراد خانواده، و این كه شما در چه خانواده ای و با چه شرایطی بزرگ شدید و مسائل خاص زندگی شما در گذشته چگونه بوده است. دروغ نگویید اما لازم نیست هرچیزی را هم بگویید.

8. مچ گیری نکنید. اگر بخواهید مثل بازجوها سوال و جواب کنید، طرف مقابل احساس می کند شکاک و بدبین هستید. اگر در موردی شك دارید كه طرف مقابل صداقت داشته است یا خیر، موضوع را در قالب دیگری بپرسید و جواب ها را كنار یكدیگر قرار دهید.

9. جوگیر نشوید. وعده ها و قول هایی كه با امكانات شما نمی خواند و امكان برآورده شدنش نیست ندهید. بگویید همیشه برای بهتر شدن زندگی مادی و معنویتان، تلاش خواهید كرد ولی قول های نابه جا ندهید. درباره مسایلی که مطمئن نیستید به وقوع بپیوندند، وعده های شغلی یا تحضیلی که ممکن است اتفاق بیفتد وممکن است نه و... صحبت نکنید. در خواستگاری نسیه به کار کسی نمی آید. از نقدهایتان صحبت کنید.

10. در مورد مسائل جنسی صحبت نكنید. زنان از شنیدن صـحبـت های جنسی متنفرند. جای این صحبت ها در جلسات سوم به بعد آشنایی است. آرام و محترم باشید. اگر در ملاقات آغازین با شریك آینده زندگی خود مسائل جنسی را پیش بكشید در حقیقت به احساس راحتی و آرامش او حمله خواهید كرد. فضا را رمانتیک نکنید و به طور رسمی، انسانی و بالغانه گفتگو را پیش ببرید.

11. صبور باشید و از طرف مقابل نخواهید همانجا به شما پاسخ دهد. در این صورت به او می فهمانید که برای فکر کردن و تصمیم گیری او ارزشی قایل نیستید یا اصل موضوع ازدواج آنقدر برایتان با عجله و استرس همراه است که اگر او جواب منفی بدهد فوری بدون فوت وقت سراغ مورد بعدی خواهید رفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تبیان، تاریخ انتشار: 12آذر1392 ، کدخبر: 264393 : www.article.tebyan.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
دیگه مگه پسرس جرئت خواستگاری رفتن هم داره؟؟؟


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین