پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
در کشور بیش از پنج هزار غار وجود دارد که دو هزار و ۵۰۰ غار کشف و ثبت شده و تنها ۲۲۰ غار دارای شناسنامه هستند و داده‌های آنها در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جمع‌آوری شده است.

شعار سال: بر این اساس محققان پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور در راستای حفظ و نگهداری داده‌ها، دستیابی به ذخایر آب کارستی و درجه‌بندی غارها بر اساس چگونگی کاربرد آنها اعم از کاربردی آموزشی، گردشگری ‌و اکتشافی اقدام به تهیه نقشه پراکندگی غارهای ایران کردند. این مطالعات در سه فاز «شناخت»، «پیاده‌سازی» و «ذخیره‌سازی داده‌ها» انجام شد و در نهایت نقشه یک ‌میلیونیم غارهای کشور و نقشه‌های استانی بنا به درخواست استان‌ها انجام شده و به زودی اطلاعات غارهای کشور روی سایت پایگاه داده‌های علوم زمین قابل دسترسی خواهد بود. استفاده از لایه‌های اطلاعاتی سنگ دربرگیرنده غار، سیستم درزه‌های منطقه، گسل‌ها، فرآیندهای تشکیل غار، کدگذاری بر مبنای عوامل تشکیل‌دهنده غار، نویسه‌گردانی اسامی فارسی غار بر اساس استاندارد بین‌المللی و لاتین‌نویسی فارسی و طراحی راهنمای گویا برای کاربر غیرمتخصص از جمله ویژگی‌های این نقشه‌ها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 17 مهر97، شماره: 3449804


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین