پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
آخرین بار که کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را متوقف کرد، سپتامبر سال ۲۰۱۲ بود. خریداران نفتی کره‌جنوبی اصلی‌ترین خریداران نفتی در آسیا هستند که در ماه جولای به دلیل عدم قطعیت در دریافت معافیت از دولت آمریکا، خرید خود را از ایران متوقف کردند.
شعارسال: خریداران نفتی کره‌جنوبی اصلی‌ترین خریداران نفتی در آسیا هستند که در ماه جولای به دلیل عدم قطعیت در دریافت معافیت از دولت آمریکا، خرید خود را از ایران متوقف کردند.

بر اساس داده‌های کمرگی، کره جنوبی در ماه سپتامبر در حالیکه هنوز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز نشده، برای اولین بار در شش سال اخیر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

بر اساس این گزارش، آخرین بار که کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را متوقف کرد، سپتامبر سال ۲۰۱۲ بود. خریداران نفتی کره‌جنوبی اصلی‌ترین خریداران نفتی در آسیا هستند که در ماه جولای به دلیل عدم قطعیت در دریافت معافیت از دولت آمریکا، خرید خود را از ایران متوقف کردند.

رویترز نوشت: «دولت کره جنوبی با دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی ایران در حال مذاکره است. در دور قبلی تحریم‌ها که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به طول انجامید، کره جنوبی اجازه داشت از ایران نفت بخرد.»

اوایل اکتبر یک مقام دولت آمریکا گفته بود دولت ترامپ در نظر دارد برای کشور‌هایی که خرید نفتشان را از ایران کاهش دهند، معافیت در نظر بگیرید. واردات نفت از ایران در ماه‌های گذشته کاهش یافته است. در ۹ ماه اول امسال، کره جنوبی واردات خود را ۴۸% کاهش داد.

به گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی در اوایل امسال از ۳.۴۱ میلیون تن به ۳.۶۷ میلیون تن رسید. در عین حال واردات کره جنوبی از آمریکا هم ۵ برابر افزایش یافت.

در ماه ژانویه تا سپتامبر، ۱۱۰ میلیون تن نفت خام به کره جنوبی وارد شده است که مشابه همین میزان در سال گذشته است.

شرکت دولتی نفت کره جنوبی اواخر این ماه آمار خرید نفت کره را منتشر خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 23 مهر 1397 ، کدخبر: 377215 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین