پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
صندوق ضمانت صادارت ایران و همتای کره‌ای در زمینه پوشش بیمه‌ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر حوزه‌های تسهیل کننده تجارت توافق کردند.

شعار سال: طی یادداشت تفاهم همکاری که میان صندوق ضمانت صادرات ایران با همتای کره‌ای (k-sure )به امضاء رسید، دوطرف در زمینه پوشش بیمه‌ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر حوزه‌های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.

این یادداشت تفاهم توسط سیدکمال سیدعلی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران (EGFI) و کیم یونگ هاک مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات کره جنوبی ( k-sure ) به امضاء رسید.

اولین سندی که در جریان دومین روز سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کشورمان به امضاء رسید، سند یاداشت تفاهم همکاری دوجانبه صندوق ضمانت صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات کره جنوبی بود که می‌تواند نقش موثری در تسهیل روابط تجاری دو کشور ایفا کند.

در این جلسه مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: تعهدات موسسات اعتبار صادراتی در قبال ایران پیش از تحریم‌ها حدود سی میلیارد دلار بود که این بدهی در حال حاضر به حدود 4 میلیارد دلار کاهش یافته و ایران بخش عمده آن را بازپرداخت کرده است.

وی افزود: مبالغ اندکی هم که معوق شده بدلیل بدلیل بلوکه شدن کانال‌های بانکی از طرف کشورهای اعتباردهنده بوده و ناشی از عدم توان یا ناتوانی ایران در ایفای تعهدات نبوده است.

سید علی با اشاره به پتانسیل بازار ایران از بدهی خارجی اندک و ذخایر عظیم ارزی ایران به عنوان شاخص های اصلی توانایی پرداخت کشور یاد کردند و بر ایفای بموقع تعهدات حتی در شرایط دشوار تحریم تاکید کردند.

وی با اشاره به آمادگی صندوق برای مشارکت با همتایان خارجی برای سهیم شدن در پوشش ریسک عدم بازپرداخت فاینانس پروژه‌های داخل کشور که رویکرد صادراتی داشته باشند از موسسه k-sure به عنوان یکی از موسسات برتر اعتبار صادراتی جهان برای مشارکت در این زمینه دعوت کردند که مورد استقبال همتای کره‌ای قرارگرفت.

مدیرعامل موسسه Ksure نیز با اعلام اینکه قبل از اعمال تحریم‌ها، این موسسه حدود 1.6 میلیارد دلار ریسک صادرات به ایران را تحت پوشش قرار داده‌اند، اظهار داشت: این رقم در سال 2014 به حدود 800 میلیون دلار تقلیل یافت که انتظار می‌رود با توجه به تمایل شرکت‌های کره‌ای به حضور مجدد در بازار ایران، این رقم مجددا به بیش از 2 میلیارد دلار بالغ شود.

وی افزود: دولت کره جنوبی در نظر دارد به منظور اجرای طرح‌های خاصی در ایران یک خط اعتباری 5 میلیارد دلاری با پوشش موسسه k-sure در اختیار ایران قرار دهد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین