پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۳۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰
وضعیت آتی اقتصادی دارای پارامترهای متفاوتی می باشد که از جمله مهمترین آنها تحریم های آبان ماه است، اگر همانند دولت خوش بینانه پیش بینی کنیم وضعیت اقتصادی تا پایان سال به همین نحو باقی خواهد ماند و افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و یا نرخ ارز نخواهیم داشت.

شعارسال: وضعیت آتی اقتصادی دارای پارامترهای متفاوتی می باشد که از جمله مهمترین آنها تحریم های آبان ماه است، اگر همانند دولت خوش بینانه پیش بینی کنیم وضعیت اقتصادی تا پایان سال به همین نحو باقی خواهد ماند و افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و یا نرخ ارز نخواهیم داشت.

وضعیت آتی اقتصادی دارای پارامترهای متفاوتی میباشد که از جمله مهمترین آنها تحریم های آبان ماه است، اگر همانند دولت خوش بینانه پیشبینی کنیم وضعیت اقتصادی تا پایان سال به همین نحو باقی خواهد ماند و افزایش قیمتی در کالاهای اساسی و یا نرخ ارز نخواهیم داشت.

یک کارشناس ارشد اقتصادی ضمن بیان این مطلب  عنوان داشت: از نیمه آبان ماه اگر آمریکا تحریمها را افزایش دهد، فروش نفت ایران کاهش قابل توجهی را تجربه کند و برای انتقال ارز به کشور دچار مشکل میشویم، قیمتها در شرایط فعلی نخواهد ماند و دولت دو اقدام اساسی را انجام خواهد داد.

آلبرت بغزیان ادامه داد: یکی از این اقدامات، افزایش قیمت بنزین که خود باعث افزایش هزینه های حمل و نقل و کاهش قاچاق بنزین به خارج از کشور خواهد شد و دوم سهمیه بندی کالاها می باشد که مردم بتوانند کالای اساسی خانواده را بدست آوردند و تورم نیز را در سبد کالای اساسی خانوار کنترل شود.

وی به خبرنگار اکوناپرس گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سال گذشته ریسک تحریم ها و تورم قیمتی حال حاضر را پیش رو نداشته اند و با دید مثبتی نسبت به سرمایه گذاری نگاه می کردند، ولی در حال حاضر این نگاه مثبت دیگر وجود ندارد و ریسک شرایط فعلی اقتصاد به علت عدم ثبات در بازارهای مختلف سرمایه گذاری زیاد می باشد و سرمایه گذار خارجی نیز مثل توتال و پژو به علت تهدید تحریم های آمریکا از فضاهای سرمایه گذاری کشور پراکنده خواهند شد.

این تحلیلگر اقتصادی در خاتمه افزود: عمده حوزههای تحریمی نفت و بانک هستند، راهکار اصلی مقابله تحریم ها از جمله دورزدن تحریمها را، وزارت نفت و بانک مرکزی میتوانند ارائه کنند، برای مثل گرفتن تعهد از شرکای تجاری ایران یکی از این راهکار هاست که در شرایط فعلی با ایران معامله خواهند کرد یا خیر؟همچنین ایجاد بانک های مشترک برای جابه جایی وجوه یا تعویض پایه اصلی نرخ ارز،از دلار به یورو نیز از بهترین این راه ها می باشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اکوناپرس ، تاریخ انتشار 25مهر 97، کدمطلب: 24873 ، www.econapress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
ا.ف75
اگه دولت بخواد همین جری منفعلانه عمل کنه تقریبا کار سختی پیش روی مردم خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین