پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۱۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کودکان کار داستان طولانی پررنج کودکانی است که به دلایل متعددی از قبیل فقر خانواده، اعتیاد والدین یا مهاجرت‌های داخلی کشور و یا از خارج کشور به فعالیت مشغول هستند و این تصور که باندهای عجیب و غریب کودکان را به کار کردن وادار کرده‌اند اشتباه است.
شعار سال : لیلا ارشد در خصوص روند رسیدگی به امور کودکان کار در کشور اظهار کرد: با وجود برنامه‌های متعددی که تاکنون اجرا شده، متأسفانه شاهد اقدامات اساسی برای ایجاد تحول در زندگی کودکان کار و خیابان نبوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: کودکان کار داستان طولانی پررنج کودکانی است که به دلایل متعددی از قبیل فقر خانواده، اعتیاد والدین یا مهاجرت‌های داخلی کشور و یا از خارج کشور به فعالیت مشغول هستند و این تصور که باندهای عجیب و غریب کودکان را به کار کردن وادار کرده‌اند اشتباه است.
ارشد تصریح کرد: آمارها و تجربیات نشان می‌دهد که تنها بین ۱۲ تا ۱۵ درصد از این کودکان توسط باندهایی به کار گرفته می‌شوند و بقیه در واقع نقش نان آوران خانواده‌هایشان را بازی می‌کنند.
این فعال حقوق کودکان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال ۷۲ با پذیرش کنوانسیون حقوق کودکان، مسئولیت تحصیل این کودکان را بر عهده گرفته، گفت: حال ممکن است این کودکان ساعاتی از روز را در مدرسه بگذرانند، اما در این خصوص هم با مشکلاتی همچون ورود غیرقانونی و نداشتن مدارک شناسایی و ناتوانی در پرداخت هزینه تحصیل مواجه هستیم.
وی افزود: مشکل این کودکان صرفاً تحصیل نیست و مواردی همچون مسأله روادید، درمان، آزارهایی که به واسطه شرایط نامناسب کاری با آن روبه رو هستند و .... موضوعاتی است که حل آن نیاز به رویکردی جامع دارد و نیاز به همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است.
ارشد در ادامه گفت: بیش از ۸۵ درصد این کودکان والدین دارند و در طول این سال‌ها بهبودی در وضعیتشان ایجاد نشده و مشکلات آنها همچنان وجود دارد و جبر خانواده‌ها، بچه‌ها را برای تأمین زندگی به کار وادار می‌کنند.
این فعال حقوق کودکان با بیان این که سازمان بهزیستی دارای پتانسیل لازم برای حل و فصل این پدیده اجتماعی نیست، افزود: بسیاری از فعالان حوزه کودکان بر این باورند که تا زمانی که نمایندگان تمام سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها، به همراه چند تن از نمایندگان سمن‌های حقوق کودکان کنار هم ننشینند و مسائل کودکان را به طور جامع در قالب شورایعالی کودک بررسی نکنند، اتفاق مهمی در این بخش رخ نخواهد داد و همچنان با حضور آنها در سر خیابان‌ها و چهارراه‌ها مواجه خواهیم بود.
وی در پایان گفت: اگر قرار است خانواده‌ای بچه‌اش را سر کار بفرستد، می‌بایست این خانواده تحت حمایت اجتماعی و نظارت مددکار اجتماعی قرار گرفته و نیازهای اولیه آن رفع شود تا در این فاصله کودک بتواند ضمن ادامه تحصیل و کسب مهارت به سن قانونی برسد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:30 مهر 1397، کدخبر:319733،ana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ا.ف75
همه ی مسئولین دم از کودکان کار میزنند و همه در ظاهر دل میسوزونن ولی در عمل که میرسه هیچ کدوم کار به خصوصی نمیکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
باند ها که وجود دارن...ولی الان اوضاع اونقدر خراب سده که بدون باند هم کودکانی هستند که مجبور به کار برای تامین معاش خانواده خودشون هستن
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
واقعا چه نهادی باید در مورد این کودکان و وضعیتشان پیگیر باشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
گاهی دلیل کار اینه که عده ای از اونها سوء استفاده میکنند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین