پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
وزیر آموزش و پرورش گفت: مسابقه نور ابن هیثم برای دانش آموزان دستاوردهای زیادی داشته است اما مهمترین آن شاید رسیدن به خودباوری در انجام کارهای علمی باشد. مسابقه نور ابن هیثم در برانگیختن روحیه خودباوری دانش آموزان بسیار تاثیر گذار بوده است و در این راه معلمان همواره هدایتگر آنان بوده اند.

شعار سال: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه مسابقه دانش‌آموزی نور ابن هیثم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه شاید خودباوری مهمترین دستاورد مسابقه نور ابن هیثم باشد گفت: دستاوردهای ابن هیثم در حدود یک هزار سال پیش با استفاده از وسایل مقدماتی و ارمغان فعالیت های او برای ما نشان عظمت او است. حدود 10 هزار دانش آموز در این مسابقه شرکت کردند و با وسایل اولیه و مقدماتی نسبت به پدیدآوردن این آثار کوشا بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری یکی دیگر از دستاوردهای مسابقه ابن هیثم است، اظهار داشت: وقتی دانش آموزی زیر نظر هدایت معلمان و مربیان به مطلب جدیدی دست پیدا می کند و از درون آن نوآوری و خلاقیت به وجود می آید و سپس مبنایی برای دانش بنیان بودن فعالیت ها خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: پرسشگری و پژوهشگری از دستاوردهای این جشنواره است و وزارت آموزش و پرورش از این فعالیت خوشحال است. به طور قطع در ادامه این حرکت شاهد حضور دانش آموزان بیشتر و فعالیت های قوی تر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پژوهشسراها در 500 منطقه آموزشی فعال هستند عنوان کرد: پژوهشسراها مکان هایی هستند برای آنکه دانش آموزان عملا تحقیق کرده، نوآوری داشته باشند، آزمایش کنند و نتیجه این فعالیت افتخاری است که در جشنواره های خوارزمی و جابر ابن حیان شاهد بودیم.

فانی ادامه داد: مدارس سمپاد، مدارس نمونه دولتی و مدارس دولتی در کنار پژوهشسراها فعالیت داشته و دارند.

وی با بیان اینکه معلمان نقش آفرینان اصلی تحول هستند اظهار داشت: از روستای قلعه گنج کرمان هم آثاری دراین مسابقه شرکت کردند. می دانیم که آن منطقه بسیار محروم است اما دانش آموزان خوب و توانمندی ذیل راهنمایی مربیان و معلمان فعالیت کرده اند. اگر تلاش های معلمان نبود یقینا شاهد این افتخارات نبودیم و من بر دستان معلمان بوسه می زنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری های گسترده و مثبت این وزارتخانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: از معاون علمی رییس جمهور تشکر می کنم که همکاری ها با این معاونت بسیار آثار خوبی به همراه داشته است. در دولت یازدهم سیاست آموزش و پرورش توسعه مشارکت با سایر دستگاه ها است و مشارکت با معاونت علمی رییس جمهور یکی از نتایج خوب توسعه مشارکت است. در تقویت و تجهیز 500 پژوهشسرا شاهدهمکاری خوب این معاونت بوده ایم.

وی در پایان یادآور شد: فناوری های نو را برای دانش آموزان در پژوهشسراها با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دنبال خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 95021710132: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین