پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۶۶۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
تیم های فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در دور رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت تهران در کاشیماساکراستادیوم به مصاف هم رفتند.اما یکی از موضوعات جالب در این دیدار ، امکان پخش این مسابقه برای دانش آموزان،به دستور وزیر آموزش و پرورش بود.
شعار سال : تیم های فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در دور رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت تهران در کاشیماساکراستادیوم به مصاف هم رفتند.اما یکی از موضوعات جالب در این دیدار ، امکان پخش این مسابقه برای دانش آموزان،به دستور وزیر آموزش و پرورش بود.
روز گذشته بسیاری از دانش آموزان به صفحات مجازی وزیر آموزش و پرورش رفتند و از او درخواست کردند تا مدارس در روز شنبه جهت دیدن بازی فوتبال تعطیل شود .وزیر آموزش و پروش هم پس از بازتاب زیاد این ماجرا، در صفحه‌ی اینستاگرامی خود  نوشت:«ساعت ۶ صبح است و من برای افتتاح چند طرح عازم گلپایگان و خوانسار هستم. دانش اموزان عزیز ما مشتاق تماشای بازی فینال جام باشگاه های آسیا هستند. تعطیلی مدارس که ممکن نیست اما از مدیران محترم می خواهم چنانچه امکانات لازم را داشته باشند، شرایط پخش مسابقه را در مدارس فراهم کنند. با تشویق میلیون ها دانش آموز، ان شاالله نماینده ایران عزیز با پیروزی به کشور بازخواهد گشت»
برخی از اهالی رسانه این تصمیم وزیر آموزش و پرورش را به قدرت شبکه های اجتماعی ربط دادند و گفتند در گذشته امکان برقراری ارتباط با وزیر خیلی کم امکان پذیر بود اما امروز دانش آموزان با ارتباط مستقیم در صفحه اینستاگرام با وزیر خود سخن می گویند و خواسته هایشان را بدون واسطه با او در میان می گذارند.
یکی دیگر از بازتاب های این تصمیم ،خوشحالی بسیاری از دانش آموزان  از این اتفاق بدیع بود که باعث شد تا مدارس چند ساعتی از جو عادی و یکنواخت کلاس های درس خارج شوند. برای همین چنین اقداماتی برای همدل شدن با دانش آموزان یک ضرورت است.حتی خیلی از مدارس که به امکانات لازم مجهز نبودند  سعی کردند از کمترین امکانات برای دیدن این مسابقه بهره ببرند. یکی از آنها  تصویر تماشای دانش آموزان یکی از مدارس قلعه گنجِ کرمان با گوشی موبایل بود. در همین رابطه محمد جواد آذری جهرمی در توضیح این تصویر نوشت:« خوشحالم از اینکه با تلاش همکارانم مردم دهستان رمشک شهرستان قلعه گنج کرمان و دانش‌آموزان آن روستا توانستند از طریق پهن‌باند موبایل در شبکه ملی اطلاعات بازی فوتبال مورد علاقه خود را ببینند. با همکاران تصمیم گرفتیم با هزینه شخصی برای مدرسه این دانش‌آموزان تلویزیون تهیه کنیم.»
در این میان خود وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به این اتفاق و دیده شدن این تصویر واکنش نشان داد و نوشت:«از زحمت همکاران عزیزم که با پخش مسابقه فوتبال امروز در فراهم آوردن فضای پرنشاط برای دانش آموزان تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم.دست‌بوس همکار عزیزی هستم که در محروم‌ترین منطقه کشور با استفاده موبایل شخصی تلاش کرد دانش آموزانش از فرصت تماشای بازی محروم نشوند.»
مهدی ملکی دبیر گروه ورزشی روزنامه ایران هم با اشاره به این تصویر نوشت:« گاهی ابعاد دلخوشی به اندازه همین یه صفحه موبایل هستش. گاهی چشم ها خیره به یه جای مشترک میشه‌. گاهی همه با یه حس مشترک، منتظر یه اتفاق دلگرم کننده هستن اما آخرش جور دیگه ای تموم میشه! مثل بازی پرسپولیس کاشیما ، مثل شرایط این روزهای کشور…»
برخی از اهالی رسانه و کنشگران هم از امکان تماشای این بازی در مدارس استقبال کردند  و در صفحات مجازی خود به آن واکنش نشان دادند. فهیمه طباطبایی خبرنگار همشهری هم به بیان تجربه خود از دیدن بازی فوتبال در کنار دانش آموزان مدرسه البرز پرداخت و نوشت : «امروز بازی پرسپولیس و کاشیما رو کنار ۱۸۰۰ دانش آموز مدرسه البرز دیدم؛ هفت تا سالن آماده کرده بودن تا بچه ها راحت بازی رو ببینم. نگم از شور و هیجان بچه ها، از معلمایی که خودشون هم بوق شیپوری میزدن و همراه با بچه ها پرسپولیس رو تشویق می کردن» این روزنامه نگار ضمن انتشار فیلم شور و هیجان دانش آموزش گفت:« بعضی بچه ها با لباس قرمز و شیپور و پرچم اومده بودن و حسابی هیجان داشتن، معلم ها که خیلی بیشتر. کل کل استقلالی ها بعد از هر گل هم که حسابی داغ می شد و یکی از معلما با زدن شیپور کل ۹۴ دقیقه بچه ها رو دعوت به تشویق می کرد. خیلی شور و حال خوبی بود.»
جواد دلیر سردبیر روزنامه ایران هم امید و سرزندگی را نیاز نسل آینده دانست نوشت: «امروز بچه ها با چه شوقی مدرسه می رفتند و در مدرسه چقدر شاد بودند .با بهانه های ساده این نسل را امیدوارتر و سرزنده تر کنیم»

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 13آبان 1397، کدخبر:655446،fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
یه سوال اگه قرار چند ساعتی که تو مدارس بچه ها مشغول تحصیل اند فوتبال میدیدن چه کار بود خوب تعطیل میکردین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین