پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
مدیر کل اتباع تامین اجتماعی تعداد مستمری بگیران خارجی این سازمان را دو هزار و 581 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد علاوه بر دریافت مستمری از خدمات متعدد بیمه ای و درمانی این سازمان نیز برخوردار هستند.

شعار سال: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمدرضا خزاعی افزود: عراقی ها با 1390 نفر بیشترین تعداد مستمری بگیران خارجی در کشور را تشکیل می دهند و اتباع افغانستان با 903 نفر و هندوستانی ها با 126 نفر در رتبه های دوم و سوم تعداد مستمری بگیران غیرایرانی این سازمان هستند.

وی اظهار داشت: در میان مستمری بگیران خارجی تامین اجتماعی، اتباع کشورهای پاکستان، بنگلادش، آلمان، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، انگلستان، ایتالیا، فیلیپین، لبنان، فرانسه، هلند، کویت، کانادا، سوئیس، ژاپن و مالزی نیز قرار دارند.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد؛ آنان با داشتن پروانه کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان موظف به ارسال لیست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند و سایر اتباع خارجی مجاز در کشور که شاغل نیستند می‌توانند به صورت اختیاری خود را بیمه کنند.

وی افزود: ماده پنج قانون تأمین اجتماعی که در سال 1354 تصویب شده، بیمه اتباع خارجی را همانند اتباع ایرانی در نظر گرفته؛ یعنی قانون تأمین اجتماعی هیچ فرقی بین شهروند ایرانی و خارجی برای دریافت خدمات قائل نشده است.

دکتر خزاعی افزود: این ویژگی، از سال 1354 تا 1394، (طی 40 سال) مغفول مانده بود و فقط سه هزار و 300 بیمه شده تبعه خارجی در ایران وجود داشته است.

وی گفت: با تشکیل اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در سال 1394 این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که امروز نزدیک به 42 هزار و 500 نفر بیمه شده اصلی تبعه خارجی در داخل ایران تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گرفته اند که با احتساب افراد تبعی خود جمعیتی بالغ بر 82 هزار نفر را شامل می شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اکوناپرس، تاریخ 13 آبان 97، کد مطلب: 26588: www.econapress.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
یعنی نمیشه این هارو کمتر کرد تا به مردم بدبخت خودمون رسیدگی بیشتری بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین