پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
استراتژی های معامله در بازارهای جهانی سهام، اوراق قرضه کالا و ارز را می توان در کتاب تحلیل تکنیکال بین بازاری جستجو کنید
شعار سال : شاید تنها ثمره نسبتا قابل ذکر هفده ماه خدمت اجباری سربازی من ترجمه این کتاب باشد. هر چند امروز اگر به گذشته برگردم، کتاب دیگری را برای ترجمه انتخاب می کنم. به هر حال کتاب را تقریبا ده سال پیش در زمان های بیکاری حضورم در پادگان ترجمه کردم. نهایتا کتاب بعد از بازنگری دوست خوبم حسین پارسا در سال 1389 منتشر شد.

آن زمان تازه از پایان نامه کارشناسی ارشدم در دانشکده فنی با عنوان کارایی تحلیل تکنیکال در بورس تهران دفاع کرده بودم و نویسنده کتاب، آقای جان مورفی هم به واسطه چند کتاب دیگر بسیار معروف و پر مخاطب بود. اما شاید موضوع کتاب بیش از سایر مسائل در انتخاب آن برای ترجمه موثر بود.

حرف اصلی کتاب این است که اگر در یک بازار و با استفاده از تحلیل تکنیکال معامله  می کنید، حتما نیم نگاهی تکنیکالی به بازارهای دیگر هم داشته باشید. مثلا اگر در بازار بورس فعالیت می کنید حتما تغییر و تحولات کلی بازارهای ارز، کالاها و اوراق قرضه را هم از منظر تحلیل تکنیکال در نظر بگیرید. بازارها به صورت سیستماتیک به هم مرتبطند و فراز و فرودهای یک بازار به زودی و با چند ماه تاخیر در بازار دیگر هم به نوعی متناسب قابل مشاهده است.

نکته مثبت کتاب این است که برای درک مفاهیم آن نیازی به داشتن تخصص در حوزه های مالی، اقتصاد و حتی تکنیکال نیست. گرچه داشتن این اطلاعات به درک عمیقتر کتاب کمک خواهد کرد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال توسعه اقتصاد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین