پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
معاون شهردار تهران گفت: سرانه مصرف گل برای یک فرد ایرانی در طول سال 10 شاخه است در حالی که این سرانه برای یک اروپایی 15 برابر و در حدود 150 شاخه گل در سال است.
شعار سال: مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حضور 300 تولید کننده داخلی و 30 نمایندگی از کشورهای خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه گفت: به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری ماهیانه نمایشگاه گل و گیاه در شهر تهران هستیم.

عبداللهی با اشاره به تلاش 15 هزار کارگر در شهر تهران برای ایجاد فضای سبز گفت: فضای سبز تهران، آبروی پایتخت است و اغلب مهمانان خارجی نسبت به وجود چنین فضای سبزی در شهر تهران ابراز شگفتی می کنند.

معاون شهرداری تهران با ابراز گلایه از برخی بی مهری ها که به مدیریت شهری روا می شود و مسئله قطع درخت توسط برخی مالکان، خاطرنشان کرد: اقدامات مدیریت شهری برای نگه داشت تهران سبز، برکسی پوشیده نیست اما شهرداری با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه که شاید از ماموریت های آن نباشد تلاش کرده تا نسبت به ترویج استفاده از گل در کشور و شهر تهران گام بردارد و موضوع صادرات گل مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازار مالی 150 میلیارد دلاری گل در جهان که 25 میلیارد از آن سهم صادرات است، اظهارکرد: متاسفانه از این بازار بزرگ جهانی سهم ایران 1 یا 2 درصد است و در رتبه 120 صادرات قرار دارد که یعنی از زیمباوه عقب تر است.

وی با بیان این که در حالی که هر 40تا 50عدد شاخه گل به اندازه یک بشکه نفت می تواند درآمد داشته باشد اظهار کرد:امیدواریم دولت توجه بیشتری به حمایت از تولید کنندگان داشته باشد و با نگاه مثبت و ایجاد یک گارگروه ویژه به این صنعت ارز آور توجه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مشکلات ناشی از تامین هزینه های آب، برق،گاز و افزایش هزینه های کارگری برای یک تولید کننده گل و گیاه گفت:امیدواریم حمایت از تولید کنندگان افزایش یابد و به صنعت بسته بندی و حمل نقل برای صاردرات توجه بیشتری صورت گیرد.

عبداللهی با اشاره به تولید 1800 گونه گل و گیاه در کشور گفت: در حالی که تنها کشور دنیا با چنین شرایطی هستیم و می توانیم در زمره 10 کشور اول دنیا باشیم اما این اتفاق تا کنون رخ نداده و تولید 2 میلیارد 300 میلیون شاخه گل تنها یک سوم مصرف می شود.

وی تا کید کرد اگر همکاری و همدلی ویژه ای برای صادرات گل صورت گیرد می توان شاهد اشتغال گسترده ای در این بخش بود به طوری که اکنون حدود 100 هزارنفر در این حوزه شاغل هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 171396، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین