پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
جانباز گچسارانی نوشت: بخش عمده ای ازاستان ما مقهور تحجر ،خودکامگی خانوادگی وفامیلی،تفکرات افراطی قومی وقبیله ای ست.فریب کت وشلوارهای روز،منازل شیک وماشین های گرانقیمت را خورده و تاوان اختلافات مِلکی وخانوادگی وعقده های شخصی به ظاهرسیاسی عده ای قلیل را پس می دهیم.

شعار سال: ابوالحسن غلامی، جانباز قطع عضو گچسارانی درمطلبی نوشت:استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت وسعت وجمعیت یکی از نقاط ثروتمند خدادادی در دنیاست.

با داشتن آب، جنگل، کشاورزی، دامپروری و ابرمخزن های نفت وگاز جهان حدود یک قرن است که در مشکلات فرهنگی، فقرآموزش و مهارت های گفتگو دست وپا می زنیم.

وقتی تفاوت زندگی اهالی محترم سی سخت را با سایر مناطق استان و شاید اکثر زاگرس نشینان مطالعه می کنیم متوجه یک نکته اساسی می شویم و آن پایه آموزشی است که صدسال پیش یکی از بزرگان فهیم با دعوت از معلمین بنا نهاده است.

متاسفانه بخش عمده ای از استان ما مقهور تحجر، خودکامگی خانوادگی و فامیلی، تفکرات افراطی قومی وقبیله ای است، فریب کت وشلوارهای روز، منازل شیک و ماشین های گرانقیمت را خورده و تاوان اختلافات مِلکی و خانوادگی و عقده های شخصی به ظاهر سیاسی عده ای قلیل را پس می دهیم.

باید بپذیریم اگر روزی با هواپیمای شخصی هم تردد کنند در صورتی که فرهنگ عمومی در زندگی را فرا نگیرند و ازآن بهره عملی نبرند، آش همان آش وکاسه همان کاسه است.

به فرمایش امیرکبیر تا مردم نسبت به شرایط روز آگاهانه تصمیم نگیرند اتفاق خاصی در پیشرفت جامعه رخ نداده و مدیریت سفارشی عمه و خاله ادامه خواهدداشت.

پس از انقلاب، نظام اسلامی زحمات زیادی برای خروج فیزیکی استان ما از بن بست متحمل شده لیکن ما خود هنوز درگیر بن بست های خودساخته فرهنگ عمومی و ادامه دعوای کهنه افرادمبتنی بر منافع فردی و خانوادگی هستیم.

دوباره تاسرحد بن بست های سردسیر و گرمسیر و اخیراً هم تاحد طایفه ،فامیل وخانواده سقوطمان داده اند.

کشورهایی همچون ژاپن و اتریش که شاید ثروت خدادادی استان مارا ندارند پس ازجنگ جهانی دوم فقط با اصلاح و پیشرفت فرهنگ عمومی از دل خرابه ها و ویرانه هایی که عده ای از آدمهای ددمنش درغرب وشرق برای آنها بجاگذاشتند،موفق به بازسازی وپیشرفت سرزمین خود در حد فوق العاده شده اند.

سالها پیش درسفر رهبرمعظم انقلاب به استان وقتی مسئولین درحضور ایشان به جای ارائه پیشنهاد برای رفع مشکلات مردم ، شروع به طرح موارد بچه گانه کردند،ایشان فرمودند متاسفانه افق دیدشما درحد همین ساختمان استانداری است.

بیاییم طرحی نو در اندیشیم وگرنه فسیل های کوته نظر فردای فرزندانمان رابرخلاف اهداف شهداء ، به تاراج خواهندبرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 23 آبان 97، کد مطلب: 112572: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین