پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
علی نصیریان با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بخشی از کتاب خود را برای علاقه‌مندان قرائت کرد.

شعارسال: به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت و سرشناس تئاتر و سینمای ایران با حضور در نمایشگاه کتاب به کتابخوانی پرداخت. وی درباره تأثیر این برنامه بر مخاطبان گفت: این برنامه سبب می‌شود که مردم به خاطر حضور هنرمندانی که مشهورند و محبوب، بیایند و برای لحظاتی کتاب بشنوند و چیزی یاد بگیرند.

*لطفا سانسور نکنید

نصیریان درباره مجموعه کارهایی که مدیران فرهنگی می‌توانند انجام دهند تا مردم با کتاب آشتی کنند، گفت: هرکدام از مردم به موضوعی علاقه‌مند هستند. این علاقه‌مندی می‌تواند فلسفه باشد، سیاست یا اقتصاد. اگر این مسائل اصالت داشته باشند و آنچه نیاز داشته باشند در کتاب آمده باشد، حتماً آن را می‌خوانند. در واقع مشکلی در کشور ما وجود دارد که سانسور است. اگر سانسور نباشد و مردم بتوانند هر آنچه را که می‌خواهند به‌راحتی بیان کنند قطعاً از سوی مردم هم استقبال خواهد شد. ترجمه نیز باعث آشنایی مردم با فرهنگ، ادبیات، سیاست و تاریخ کشورهای مختلف می‌شود که بسیار ارزشمند است.

این بازیگر سرشناس کشورمان درباره کتاب‌هایی که برای خواندن پیشنهاد می‌کند، گفت: کتاب‌های مختلفی وجود دارد که ارزش خواندن دارد. اما پیشنهاد من این است که به سراغ آثار شعر و رمان جوانان بروید و آن را خریداری کرده و بخوانید.

علی نصیریان میهمان ویژه برنامه کتابخوانی فرهنگ‌سرای کتاب ادامه داد: همیشه نمی‌توان به گذشته و دیروز مراجعه کرد. اگرچه به افرادی مانند حافظ و مولوی نیز باید بسیار توجه شود اما دانستن این که جوانان امروز چه می‌گویند و چه می‌خواهند بسیار لازم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1395، کدخبر: 103566: www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین