پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۶۹۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که در تنظیم بودجه سال ۹۸ مسئله تحریم درنظر گرفته شده است افزود: قصد داریم برای سال بعد، بودجه عمرانی را کاهش ندهیم.

شعار سال: ابوذر ندیمی با بیان اینکه بودجه نمایی از یک برنامه پنج ساله است، گفت: بودجه باید بر اساس واقعیت های درآمدی و منابع و همچنین مصارف تعیین شود. البته در بودجه بندی باید مسائل اضافه ای همچون تحریم نیز در نظر گرفته شود و در واقع علاوه بر واقع بینی، انعطاف لازم را در جهت تحریم و پاسخ گویی لازم برای نیازهای منطقه ای و استانی داشته باشد.

وی افزود: بودجه ای که امروز در دست دولت در حال بررسی است، بر اساس گزارشات اعلام شده، عناوین اساسی آن متوجه موضوع معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، تولید اشتغال و همچنین انضباط بودجه ای است یعنی بر اساس مدیریت بر هزینه ها و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری تعریف شده است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با بیان اینکه در شش ماه نخست بودجه امسال یعنی سال 97 حدود 186 هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده بود، گفت: از این میزان، 136 هزار میلیارد تومان در رابطه با هزینه ها بود، 27 هزار میلیارد تومان نیز عمرانی و پنج هزار میلیارد تومان نیز سررسید اوراق مالی بود. بر اساس همین رویکرد، قصد داریم برای سال بعد، بودجه عمرانی را کاهش ندهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از سیاست های گذشته بودجه مانند واگذاری طرح های عمرانی و اشتغال زایی، در بودجه سال آینده نیز وجود دارد و طبیعی است هیئت وزیران بر اساس نگاه های بخشی یا منافع ملی و شرایط جهانی، نسبت به این بودجه تصمیم گیری خواهد کرد و تحت عنوان لایحه به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

ندیمی در ادامه با اشاره به مشکلات در حوزه عمرانی بیان کرد: موانع هم از جهت خریداران و هم از جهت بازار و هم از جهت مدیریت پروژه ها و از نظر فناوری و سرمایه تقریبا شناخته شده است و بر همین اساس، آنچه اهمیت دارد، نحوه واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام است و وزیر اقتصاد این موضوع را جزو نخستین اولویت های خودش قرار داده است و امروز نیز به این واگذاری ها با توجه به شرایط بین المللی و تحریم ها نیازمند هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 26 آبان 97، کد مطلب: 1877433: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
م.آ75
اینکه بودجه باید متناسب بانیاز تخصیص ایبد البته اگر مسئولین خودشون احساس نیازکاذب نداشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین