پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
نماینده مجلس ضمن اشاره به بودجه سال 96 اظهار داشت:متاسفانه 26 هزار میلیارد تومان از بودجه تا کنون محقق نشده است.

شعار سال: طی روزهای اخیر دولت با ارائه آمارهایی مبنی بر بودجه مراکز فرهنگی اقدام به شفاف سازی در این خصوص کرد. شفاف سازی که در خصوص بعضی از موسسات دیگر به خوبی انجام نشده و ابهاماتی را هم در این خصوص برای افکار عمومی به وجود آورده است. اقدام دولت مبنی بر این شفاف سازی نوعی دوگانگی را به نظر می آورد.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که چرا دولت در ارائه آمار واریزی بعضی از موسسات فرهنگی مثل صدا و سیما شفافیت به خرج داد و تازه آن را هم به صورت کامل در وقت خود پرداخت نکرده اما بعضی از موسسات دیگر به طور دقیق مشخص نیست ،گفت:دولت متناسب با تحقق درآمد، پول می دهد و پارسال از 346 هزار میلیارد تومان بودجه ای که پیش بینی شده بود، 26 هزار میلیارد تومان آن محقق نشد.

وی با اشاره به این حجم از عدم واریز بودجه پیش بینی شده در سال قبل اظهار داشت: این کمبود را دولت باید از کجا تأمین کند؟ از بودجه عمرانی که نمی تواند بزند و از هزینه های جاری هم از بعضی جاها نمی تواند کم کند.

بنا به این گزارش، در این شرایط، استقراض دولت از صندوق توسعه ملی یا بانک مرکزی امری اجتناب ناپذیر است ضمن آنکه در دوره های گذشته برنامه استقراض از صندوق توسعه ملی تهیه شد، اما در مرحله ای با مخالفت مقام معظم رهبری راه به جایی نبرد و در نهایت دولت توانست با درآمدهای موجود امور جاری را اداره کند. از این رو علی‌رغم هشدارهای متنوع و گوناگون کارشناسان، نمایندگان و پی بردن مسئولان به بحرانی شدن منابع و مصارف بودجه دولت همچنان کسری بودجه دارد و برای تامین آن به عوامل بسیاری از جمله افزایش نرخ ارز و اخذ سود حاصله از ان استفاده خواهد کرد که این اتفاق در چند روز اخیر به رغم انکار دولت وضعیت نابسامانی را به خود دید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایسکانیوز، تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 935062، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
نبود مدیریت صحیح در کشور همچین مشکلاتی را هم به وجود میاورد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
با این افزایش نرخ دلار و بحث فروش نفت نباید انقدر کسر بودجه حداقل توی دولت داشته باشیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین