پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸
وزیر نیرو با اشاره به تاب‌آوری بالای صنعت آب و برق کشور در شرایط سخت گفت: صنعت آب و برق کشور کاملا بومی شده و وابستگی آن به خارج از کشور به حداقل رسیده، از این رو می‌تواند همچنان به‌عنوان پیشران توسعه کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. رضا اردکانیان اظهار کرد: صنعت برق کشور از بخش‌های مقتدر کشور است که نشانه آن مشارکت بالای بخش خصوصی در توسعه این صنعت است.

شعارسال: وزیر نیرو با اشاره به تاب‌آوری بالای صنعت آب و برق کشور در شرایط سخت گفت: صنعت آب و برق کشور کاملا بومی شده و وابستگی آن به خارج از کشور به حداقل رسیده، از این رو می‌تواند همچنان به‌عنوان پیشران توسعه کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. رضا اردکانیان اظهار کرد: صنعت برق کشور از بخش‌های مقتدر کشور است که نشانه آن مشارکت بالای بخش خصوصی در توسعه این صنعت است.

اعتبار طرح‌های آب و برق

وزیر نیرو گفت: در مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های آب و برق در خوزستان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها شروع شده است. وی ادامه داد: از مجموع این اعتبارات ۱۰۳ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های افتتاح شده هزینه شده و ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.اردکانیان به طرح‌های متعدد آب، برق، کشاورزی و صنعت در استان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها از ظرفیت‌های خدادادی استان به شیوه بهتری استفاده خواهد شد.

اجرای ۱۲ پست برق جی‌ای‌اس

وزیر نیرو اظهار کرد: عملیات اجرایی و ساخت ۱۲ پست برق جی‌ای‌اس در شهرهای مختلف خوزستان شروع شده است. وی گفت: برای ساخت و نصب این پست‌های برق که نقش مهمی در پایداری شبکه‌های برق در شرایط ریزگردها دارند هشت هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است. اردکانیان افزود: تجهیزات این پست‌های برق وارد کشور شده و در ۲ سال آینده وارد مدار عملیات خواهند شد.

۱۸۰۰ مگاوات تولید برق حرارتی

وزیر نیرو اضافه کرد: اکنون ظرفیت برق حرارتی کشور به ۷۸ هزار مگاوات رسیده که از این میزان ۷۲۰۰ مگاوات آن در خوزستان در حال بهره‌برداری است. وی اظهار کرد: ساخت نیروگاه‌های حرارتی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در خوزستان در حال اجراست که تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وضعیت مناسب بارش‌های پاییزی

اردکانیان وضعیت بارش‌های پاییزی امسال را مناسب ارزیابی کرد و گفت: به برکت نزولات آبی امسال باید بتوانیم شیوه‌های بهتری برای استفاده از منابع آب به کار بگیریم. وزیر نیرو ادامه داد: با وجود اینکه بارش‌های پاییزی تاکنون مناسب بوده اما همچنان باید نهایت صرفه‌جویی را در بخش‌های مختلف داشته باشیم تا به سلامت از پدیده خشکسالی عبور کنیم.

تولید سالانه پساب

وزیر نیرو با بیان اینکه از محل ۵/ ۷ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت سالانه حدود ۳/ ۴ میلیارد مترمکعب پساب تولید می‌شود، گفت: این میزان تولید پساب، سرمایه ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد. اردکانیان اظهار کرد: موضوع طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از شاخص‌های توسعه‌یافتگی مناطق مختلف دنیاست. وی افزود: اینکه دولت‌ها تا میزانی موفق می‌شوند که منابع انسانی و منابع سرمایه‌ای خود را در چنین طرح‌هایی صرف کنند، یکی از علائم مهم درک مسائل و منافع جامعه است. وزیر نیرو با بیان اینکه کم‌کم به سمتی می‌رویم که با استفاده از فناوری بتوانیم از پساب در مصارف مختلف استفاده کنیم، گفت: ۳/ ۴ میلیارد مترمکعب ظرفیت پساب در کشور، جزو مطمئن‌ترین منابع آب به شمار می‌آید. به همین دلیل است که ترجیح بسیاری از صنایع استفاده از پساب تصفیه شده است. اردکانیان اظهار کرد: در خوزستان اقدامات بسیار خوبی را آغاز کرده‌ایم که یکی از این کارها تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز است که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. وزیر نیرو گفت: شهر اهواز در حال حاضر از شاخص بسیار خوبی نسبت به پوشش سیستم‌های تصفیه فاضلاب برخوردار است. این شاخص در اهواز اکنون ۸۸ درصد و از میانگین کشوری بسیار بالاتر است. اردکانیان با بیان اینکه سالانه ۵۲۰ میلیون مترمکعب در خوزستان فاضلاب تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان تولید فاضلاب در استان، تنها حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال جمع‌آوری می‌شود و هنوز جای کار وسیعی در اهواز و استان وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرسودگی ۶۱ درصد شبکه آب اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز گفت: ۶۱ درصد شبکه آب اهواز فرسوده است. تلاش می‌کنیم در یک برنامه سه ساله ۲۵ درصد از این ۶۱ درصد را اصلاح کنیم. فردوس کریمی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز شامل هشت شهر از جمله کارون، شیبان، ملاثانی، حمیدیه، شهر جدید رامین و شیرین‌شهر است که مجموعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد. وی افزود: از سه منبع اصلی برای تامین آب شهر اهواز آب می‌گیریم و در مجموع ۶۷۷ هزار متر مکعب در شبانه روز آب برداشت می‌کنیم که ۶۰ درصد این مقدار از طرح آبرسانی غدیر، ۳۰ درصد از رودخانه کارون و ۱۰درصد را از چاه‌های شوشتر تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در ۱۸ ماه گذشته تلاش کرده‌ایم برداشت آب را از جاهایی که کیفیت بهتری دارند برای شرکت آب و فاضلاب انجام دهیم و خوشبختانه با حمایت‌های خوب استاندار و نمایندگان توانستیم کیفیت آب اهواز را بسیار بهبود ببخشیم. کریمی تصریح کرد: در اهواز ۳ هزار کیلومتر شبکه آب داریم که ۶۱درصد آن پوسیده است. سال گذشته با مبالغی که در مصوبه ۱۵ فروردین ماه ۹۶ تخصیص پیدا کرد، ۹۰ کیلومتر از این شبکه را اصلاح کردیم و یک ماموریت سه ساله داریم که اگر باقیمانده اعتبارات که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است را دریافت کنیم ۲۵ درصد از ۶۱ درصد فرسودگی شبکه را جبران کنیم. وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب تولید می‌کنیم. یک تصفیه‌خانه در غرب اهواز به نام چنیبه داریم که ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تولید دارد. دومین تصفیه‌خانه‌ای که به بهره‌برداری رسید ۱۱۲ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه دارد و اکنون فاضلاب کافی و ظرفیت لازم را برای خوراک تصفیه‌خانه شرق نداریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای افتتاح تصفیه‌خانه انجام دادیم. در این فراز و نشیب مشکلات بسیار زیادی وجود داشت. لازمه اینکه بتوانیم از تمام ظرفیت این تصفیه‌خانه استفاده کنیم این بود که ۱۸۰ هزار مترمکعب فاضلاب تولیدی در شرق اهواز را به این تصفیه‌خانه هدایت کنیم. برای تکمیل این کار مناقصه‌ای برگزار شده است و ۳۰ آبان پیمانکار کلکتورهای فاضلاب در بخش شرق مشخص می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار: 27آبان 1397 ، کدخبر:3464789 www.donya-e-eqtesad.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
م.آ75
ببنید ما همیشه در بخش ارائه امار باید به این توجه کنیم که چه ظرفیتی داریم و در کدام نقطه هستیم این باید در ارائه امارباید کاملا شفاف شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین