پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
با احتساب افزایش ظرفیت ۵ هزار و ۸۴۵ مگاواتی در دولت یازدهم و همچنین افزایش ۳ هزار و ۱۴۶ مگاواتی در دولت دوازدهم تا نیمه تابستان امسال، ظرفیت تولید برق حرارتی در ۶ سال اخیر به مرز ۹ هزار مگاوات رسید .
شعار سال:با احتساب افزایش ظرفیت ۵ هزار و ۸۴۵ مگاواتی در دولت یازدهم و همچنین افزایش ۳ هزار و ۱۴۶ مگاواتی در دولت دوازدهم تا نیمه تابستان امسال، ظرفیت تولید برق حرارتی در ۶ سال اخیر به مرز ۹ هزار مگاوات رسید .

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا زمان شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع ۴۹ واحد نیروگاه حرارتی جدید با مجموع ظرفیت ۵ هزار و ۸۴۵ مگاوات به مدار بهره‌برداری وارد شد.

تکمیل واحدهای در حال احداث و شروع عملیات اجرایی واحدهای جدید در دولت دوازدهم با تلاشی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن این بود که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۲۰ واحد جدید نیروگاهی با مجموع ظرفیت ۳ هزار و ۱۴۶ مگاوات به بهره برداری رسیده است.
به عبارتی، از ابتدای دولت یازدهم تا نیمه تابستان امسال در مجموع  بهره برداری از   ۶۹ واحد جدید نیروگاه حرارتی به مجموع ظرفیت ۸ هزار و ۹۹۱ مگاوات بممکن شده است.
افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی به همین جا ختم نشد و با ابتکار و توان مهندسان داخلی، در سال های گذشته اجرای طرح های افزایش بهره‌وری در واحدهای مختلف حرارتی در نقاط مختلف کشورمنجر به افزایش ظرفیتی بیش از یک هزار مگاوات در تولید برق حرارتی شد که این افزایش بیش از یک هزار مگاواتی در توان عملی نیروگاه ها، در زمان پیک تابستان به خصوص  در سال جاری به کمک صنعت برق کشور آمد.
هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور در بخش واحدهای حرارتی است و درعمل بار اصلی تولید برق را نیروگاه های حرارتی بر دوش می‌کشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:30مرداد1398،کدخبر:83445657،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین