پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
غلامرضا مهرداد مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی وزارت نیرو از تعمیرات نیروگاه‌های برق حرارتی برای پیک مصرف سال ۹۹ خبر داد.

شعار سال:مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی وزارت نیرو از تعمیرات نیروگاه‌های برق حرارتی برای پیک مصرف سال ۹۹ خبر داد.


*** تعمیرات نیروگاه‌های برق حرارتی برای پیک مصرف سال ۹۹

غلامرضا مهرداد با اشاره به این که برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور اعم از خصوصی و دولتی از نیمه شهریورماه ۹۸ آغاز شده است، اظهار داشت:

در مجموع ۶۷۴ مورد تعمیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت با مجموع ظرفیت ۹۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است که تاکنون ۴۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات از برنامه تعمیرات اجرا شده یا در حال اجرا است.

مهرداد ادامه داد: حدود ۴۸ درصد از برنامه تعمیرات به مرحله اجرا درآمده است، زمان پیش‌بینی خاتمه تعمیرات، پایان اردیبهشت ۹۹ است، البته در پایان اردیبهشت نیاز مصرف شبکه کمتر از ۸۰ درصد پیک تابستان است و حتی تعویق خاتمه تعمیرات برخی واحدها تا خردادماه نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

*** چالش اصلی تعمیرات نیروگاه‌ها

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد:

اجرای کامل تعمیرات نیروگاه‌ها توسط شرکت‌های متخصص داخلی انجام می‌شود.

مهرداد گفت: شرکت برق حرارتی از تولیدات ساخت داخل حمایت می‌کند و براین اساس قریب به اتفاق قطعات از طریق ساخت داخل تأمین می‌شود که این موضوع به‌ویژه از چند سال گذشته تشدید شده است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی افزود:

پیش‌بینی بودجه تعمیرات برای انجام تعمیرات اساسی و نیمه اساسی نیروگاه‌های دولتی با ظرفیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد ریال است، چالش اصلی تعمیرات نیروگاه‌ها تا حدی تأمین نشدن نقدینگی کافی و به‌موقع هم در بخش نیروگاه‌های دولتی و هم غیردولتی است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی در پایان اظهار داشت:

با وجود مشکلات ذکر شده، بدون مشکل حادی تعمیرات همه واحدها انجام و آمادگی کامل آن‌ها برای پیک تابستان ۹۹ فراهم خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:18دی1398،کد خبر: 154775،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین