پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی از مصرف ۱۳.۸ میلیارد لیتر سوخت مایع توسط نیروگاه‌‌ها برای تولید برق خبر داد.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی از مصرف ۱۳.۸ میلیارد لیتر سوخت مایع توسط نیروگاه‌‌ها برای تولید برق خبر داد.

 

آیین رونمایی از سامانه تجمیع اطلاعات تجهیزات کنترل

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، محسن طرزطلب در آیین رونمایی از سامانه تجمیع اطلاعات تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع نیروگاه‌ها، اظهار کرد:

سال ۹۸، ۵۰ درصد گازوئیل و ۳۰ درصد مازوت تولیدی در کشور توسط نیروگاه‌های تولید برق استفاده شد.

اکنون حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر از مخازن ذخیره نیروگاه‌ها به سوخت گازوییل و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر نیز به سوخت مازوت اختصاص پیدا کرده است.

 

مصرف ۱۳.۸ میلیارد لیتر سوخت مایع توسط نیروگاه‌‌ها

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران در ادامه بیان داشت:

مجموع سوخت مایع تحویلی به نیروگاه‌هادر سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون لیتر بوده که حدود چهار میلیارد و ۲۸۹ میلیون لیتر از این رقم نفت کوره و بیش از ۹.۵ میلیارد لیتر گازوییل بوده است.

 

‌تفاهم‌نامه سه‌جانبه

 

طرزطلب با اشاره به‌تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که میان شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی، پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور کنترل و تامین سوخت پایدار نیروگاه‌ها منعقد شد، بیان کرد:‌

تفاهم‌نامه ذکرشده از سال ۹۳ با هدف پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده­‌های نفتی، انضباط بخشی و ساماندهی در روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های حرارتی کشور و نظارت سیستمی برفرآیند تخصیص و توزیع فرآورده­‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی پس از امضای تفاهم‌نامه یاد شده که تعداد ۲۵ نیروگاه حائز اولویت است، خاطرنشان ساخت:

بر اساس بیشترین مصرف سوخت مایع، وضعیت زیرساخت و موقعیت جغرافیایی برای پیاده سازی این سامانه انتخاب شد.

 

وی در ادامه افزود:‌

تانکر ورودی از انبار نفت‌ در جریان این فرایند پس از بازرسی و ثبت پلاک‌های جلو و عقب توسط دوربین‌های تعبیه شده مورد تست هیدرومتری قرار می‌گیرد. در این بخش از فرآوردهای داخل، حداقل از ۲۰ درصد تانکرها مطابق دستورالعمل کنترل کیفی سوخت مایع نمونه‌گیری به عمل می‌آید.

 

ممانعت از تخلیه سوخت

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر ممانعت از تخلیه‌سوخت تانکر کمتر از میزان تعیین شده، بیان کرد:

در صورتی که مقدار وزن مخصوص نمونه گازوییل و نفت کوره با مقدار وزن مخصوص محموله که بر روی بارنامه نوشته شده است، کمتر از میزان تعیین شده باشد از تخلیه سوخت تانکر مورد نظر ممانعت به عمل آمده و گزارش آن در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

 

رشد بی‌سابقه مصرف سوخت نیروگاه‌ها

 

کرامت ویس‌کرمی نیز با تاکید بر اینکه امسال میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ روند صعودی داشته است، اظهار داشت:‌

روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفندماه سال ۹۸ حجم ذخیره‌سازی نفت و گاز در نیروگاه‌ها حدود ۳۰۰ میلیون لیتر بوده که این رقم هم اکنون به بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر رسیده است.

 

مصرف سوخت در خرداد سال گذشته

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی در پایان با اشاره به اینکه خردادماه سال جاری شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف سوخت نفت و گاز در نیروگاه‌ها بوده‌ایم، افزود:

رشد محسوس اوج بار و جهش ناگهانی مصرف برق سال جاری موجب شده است تا سیزدهم خردادماه حدود ۶۰ میلیون لیتر نفت و گاز در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، کد خبر: 185792، تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین