پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
به دنبال اظهارات محمدجواد ظریف در مصاحبه اخیرش در مورد وجود پولشویی در کشور، رسانه‌های منتقد (به ویژه کیهان) به ظریف حمله کردند. آنها این اظهارات را گرا دادن به دشمن خوانده و به همین بهانه مصاحبه‌های زنجیره‌ای از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد.روزنامه کیهان بعد از مصاحبه شب گذشته مدیرمسئولش با خبرگزاری‌ها در صفحه دو، روز سه‌شنبه خود نوشت: اظهارات عجیب ظریف و اتهام‌زنی وی به منتقدان و مخالفان لوایح FATF که با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین نیز مواجه شد، در حالی است که براساس قانون، پول‌شویی یک جرم محسوب می‌شود و تهمت پول‌شویی آن‌هم به صورت گسترده به منتقدان و مخالفان بدون ارائه سند و مدرک قطعا پیگرد قانونی خواهد داشت و وزیر امور خارجه حتما باید در این زمینه پاسخگو باشد.»

شعار سال: ظریف گفته بود در یک فقره پول‌شویی در کشور ۳۰ هزار میلیارد پول‌شویی شد. همزمان روز قبل از آن در جریان بررسی صلاحیت شهرداران جدید پایتخت شهربانو امانی خبری را فاش کرد که مورد توجه قرار نگرفت. خبری که از پول‌شویی در بانک شهر حکایت داشت. حجم حملات به ظریف نشانه مهمی است از اینکه آنها تلاش می‌کنند تا با فشار شدید، هر نوع افشاگری در زمینه پول‌شویی‌ها را در نطفه خفه کنند.

روزنامه کیهان بعد از مصاحبه شب گذشته مدیرمسئولش با خبرگزاری‌ها در صفحه دو، روز سه‌شنبه خود نوشت: اظهارات عجیب ظریف و اتهام‌زنی وی به منتقدان و مخالفان لوایح FATF که با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین نیز مواجه شد، در حالی است که براساس قانون، پول‌شویی یک جرم محسوب می‌شود و تهمت پول‌شویی آن‌هم به صورت گسترده به منتقدان و مخالفان بدون ارائه سند و مدرک قطعا پیگرد قانونی خواهد داشت و وزیر امور خارجه حتما باید در این زمینه پاسخگو باشد

شب گذشته نیز حسین شریعتمداری در مصاحبه‌ای گفته بود: «فرموده‌اید در ایران هزاران میلیارد تومان پول‌شویی می‌شود و کسانی یا کسی در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پول‌شویی کرده است! خب! چرا این پول‌شویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پول‌شویان است! نیست؟

حالا سئوال از مدیرمسئول کیهان این است: آیا از ۱۲ پرونده‌ای که نجفی به قوه قضائیه در مورد شهرداری گذشته ارسال کرد اطلاعی دارید؟ سرنوشت آنها چه شد؟ خانم شهربانو امانی از عباس آخوندی که یکی از کاندیداهای شهرداری تهران بود پرسید: «با توجه به حجم پول‌شویی که در بانک شهر انجام شده اگر شهردار شوید آیا می‌توانید بر این بانک مسلط شوید؟»

مدیرمسئول کیهان اگر به دنبال پاسخ این سئوال باشد که شهربانو امانی از کدام پول‌شویی در بانک شهر حرف می‌زد علت و علل لوایح اخیر دولت در مورد ساماندهی نظام پولی و مالی مشخص خواهد شد.

در این ماجرا دو دسته به شدت فعالیت می‌کنند. اول: جناح کیهان و پایداری‌های مشهد. دوم: نزدیکان قالیباف. مصاحبه‌های زنجیره‌ای خبرگزاری‌ها علیه ظریف و اظهارات تند و مجرم و حتی خائن دانستن وی نشان می‌دهد آنها به خوبی آگاه هستند که ظریف از چه چیزی حرف می‌زند. خصوصا آنکه ماجرای پشت پرده این موضوع آنقدر مهم بود که مجلس چند جلسه غیرعلنی و به دور از چشم ملت برگزار کرد.

در این وضعیت حمایت از ظریف به نظر می‌رسد از اهمیت زیادی برخوردار باشد. اگرچه ممکن است ظریف در پاسخ به پرونده ۳۰ هزار میلیاردی موسسات مالی اعتباری ورشکسته اشاره کند اما واقعیت این است که هم ظریف و هم حمله‌کنندگان می‌دانند از کدام پرونده‌ها سخن به میان آمده است. حتی اگر هیچ کدام از ما و مردم ایران از آن خبر نداشته باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وکیل ملت تاریخ انتشار 23 آبان 97، کدخبر: 282113، www.vakilemelat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین