پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۹
یک مقام دومای روسیه با اشاره به کاهش شدید واردات این کشور از ترکیه، اعلام کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی کیفیت عالی و توان رقابت موفق با محصولات مشابه غربی را دارند و تولید کنندگان ایران با این پشتوانه می توانند تامین کننده نیازهای بازار 15 میلیارد دلاری روسیه باشند.

شعار سال: پروفسور ارنست آروستمیان معاون رئیس شورای نظارت بر واردات دولتی مجلس دوما در همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، گفت: بسیاری از کالاها و اجناس ارائه شده در غرفه های نمایشگاه کیفیتی بسیار عالی دارد و دستیابی به این سطح از توانمندی در تولید کنندگان ایرانی بسیار ارزشمند است.

آروستمیان رئیس گروه مالی و سرمایه گذاری اروپا در روسیه افزود: بسیاری از کالاهای ساخت ایران از جمله کفش و پوشاک می تواند با تولیدات غربی رقابت کند و فرش ایرانی هم جایگاه جهانی ویژه ای دارد و برای همه شناخته شده است که این توانمندی ها می تواند تضمین کننده کسب جایگاه شایسته ای در بازار روسیه باشد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ملی اقتصادی ایران در مسکو هنگامی برگزار می شود که روسیه زیر تحریم های غرب قرار دارد، اظهار کرد: این تحریم ها از یک سو بر اقتصاد ملی ما تاثیر منفی گذاشته و از طرف دیگر به بخش کشاورزی و صنایع تحرک بخشیده است و اکنون فرصت مناسبی برای شرکت های ایرانی به وجود آمده تا در بخش های تجاری روسیه فعالیت گسترده ای را سازماندهی و اجرا کنند.
مقام دوما با اشاره به کاهش شدید واردات روسیه از ترکیه به دلیل تنش در روابط سیاسی بر سر بحران سوریه، گفت: ایران می تواند کالاهای مورد نیاز بازار روسیه به ارزش 15 میلیارد دلار در هرسال را تامین کند که شامل بخش های کشاورزی، منسوجات و برخی کالاهای مصرفی می باشد و امروز ظرفیت مناسبی برای افزایش سطح و دامنه فعالیت های تجاری دو کشور پدیدار شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه فعالیت در بازار خارجی نیازمند شناخت ویژگی های کشور هدف است تا موفقیت تجارت تضمین شود، اظهار کرد: روسیه پهناورترین کشور جهان با اقوام مختلف و مردم دارای سلیقه های گوناگون است و همچنین از سامانه حمل و نقل قوی برخوردار نیست که شرکت های ایرانی باید به این حقایق که در پیشبرد تجارت موفق بسیار مهم است توجه کنند و این واقعیت ها را دقیق بررسی کنند.
مقام دوما در ادامه با اشاره به برخی قوانین روسیه که خرید محصولات خارجی را برای نیروهای مسلح و شرکت های دولتی این کشور منع کرده است، اظهار کرد: شرکت های خارجی از جمله ایرانی می توانند در روسیه به صورت مشترک کارخانه تولید کالا تاسیس کنند که مسیر شرکت در مناقصه های دولتی برای تامین نیاز بخش های دارای ممنوعیت خرید کالای خارجی را برطرف می کند.
آروستمیان در پایان خاطرنشان کرد: برای این که شرکت های ایرانی در بازار روسیه موفق باشند باید با دانسته های کامل، درک درست و کارشناسی حقوقی عمیق وارد بازار شوند تا عملیات تجاری از پشتوانه معتبر حقوقی برخوردار شود و در صورت چنین اقدام حساب شده ای، امکان موفقیت فعالیت های تجاری به مراتب افزایش می یابد.
نمایشگاه سه روزه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران که روز چهارشنبه با حضور مجتبی حضور خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، گئورکی کالامانف معاون وزیر صنایع روسیه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گشایش یافت، 110 شرکت ایرانی و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف شامل حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع حضور دارند.
این نمایشگاه در چارچوب عملی کردن برنامه افزایش سطح ارزش روابط اقتصادی ایران و روسیه از سالانه حدود دو میلیار دلار کنونی به 10 میلیار دلار در آینده ای نزدیک، برگزار شده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران در دیدار با معاون وزیر صنایع روسیه راهکارهای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو جانبه را در بخش های مختلف بررسی کرد.
همزمان با برگزاری نمایشگاه، دست اندرکاران فعالیت های اقتصادی بازار صادرات و واردات دو کشور در همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه راهکارهای افزایش همکاری ها را بررسی کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 82072433 www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین