پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در مجلس افزایش یافت تا بنیه دفاعی خود را در مقابل اشرار و تروریست ها تقویت کنند، گفت: زحمات نیروهای نظامی و انتظامی باعث ثبات آرامش روانی در کشور شده است.
شعار سال:علی لاریجانی صبح روز دوشنبه 20 اردیبهشت در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا، گفت: در یک نگاه کلی به کشور و امنیت موجود به نتایجی درخصوص عملکرد نیروی انتظامی می‌رسیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تصور من بر این است که نیروی انتظامی بعد از انقلاب رو به تکامل رفته است، در ابتدای انقلاب نیروهای انتظامی پراکندگی داشتند ولی امروز تحت یک فرماندهی واحد از نظر تشکیلاتی نیز کارآمد و منظم تر شده اند.
وی ادامه داد: نقش فرماندهان در ساماندهی امور موثر بوده و امروز سردار اشتری از جمله فرماندهان باتجربه و پرکاری است که فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده دارد، سایر فرماندهان نیز از تجربه حرفه ای خوبی برخوردار هستند که نقطه قوت نیروی انتظامی محسوب می شود.
لاریجانی گفت: وقتی به اقدامات نیروی انتظامی نگاه می کنیم مشخص می شود که فعالیت‌های این نهاد مثمرثمر بوده است، در زمینه انضباط رانندگی کشور شرایط مطلوبی نداشت و نیروی انتظامی با تلاش‌های خود به خوبی فعالیت کرد و برای نهادینه شدن بستن کمربند ایمنی نیز تلاش های فراوانی را داشت.
رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: در زمینه تصادفات و رانندگی کار نیروی انتظامی سخت تر است، با تلاش های ناجا نرخ تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات کمتر شده این در حالی است که با افزایش حمل ونقل‌ها مواجهیم و این شرایط روند صعودی بهبود فعالیت‌های نیروی انتظامی را نشان می‌دهد البته مشکلات تصادفات راه‌ها و خودروها نیز مرتبط است که باید از استانداردهای لازم برخوردار شوند.
وی افزود: در ایام عید حضور و دقت نظر نیروی انتظامی مناسب بود که باید این مسیر را با دقت ادامه دهیم زیرا هنوز هم حجم آسیب‌های این موضوع کم نیست.
لاریجانی با اشاره به نظریه بودجه‌ریزی عملیاتی، ادامه داد: باید به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی برویم یعنی پروژه‌ها را تعریف کنیم که استانداردهایی دارد، در زمینه اجرای پروژه‌ها باید ببینیم که استانداردها را تا چه میزان رعایت کرده ایم. نیروی انتظامی این اقدام را انجام داده و نمره خوبی را دریافت کرده است.
وضعیت امنیت کشور با توجه به ناامنی های موجود در منطقه، استثنایی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی در برخورد با جریان‌های شرور و ضدانقلاب تاکید کرد: وضعیت امنیت کشور با توجه به ناامنی های موجود در منطقه، استثنایی است. منطقه ما هیچگاه تا این اندازه از نظر اقدامات ضدامنیتی شلوغ نبوده زیرا در کشورهای همسایه غربی و شرقی ایران، برهم ریختگی های امنیتی فراوانی وجود دارد.
وی گفت: برهم ریختگی امنیتی منطقه نتیجه دخالت های بین المللی است. باید توجه داشت که این مشکلات در محدوده جغرافیایی خاصی باقی نمی ماند و سایر کشورها نیز از این مشکلات آسیب می بینند.
نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از کشور حضور دارد
لاریجانی با اشاره به نقش کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه در حمایت از تروریست‌های منطقه تاکید کرد: در شرایط ناامن منطقه، ایران از ثبات امنیتی خوبی برخوردار است که نقش اصلی را در این ثبات نیروی انتظامی برعهده دارد. شهدای ناجا در این زمینه جان خود را از دست دادند و این نشان می‌دهد نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از کشور حضور دارد.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: با توجه به شرایط ناامن منطقه، احساس امنیت در ایران سبب شده تا مردم احساس غرور کنند که البته این فضل الهی است که با برنامه ریزی و تلاش به دست آمده و ارزشمند است.
وی تصریح کرد: آرامش روانی کشور مدیون زحمات نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح است، درخصوص جریانات تروریستی باید ارزیابی داشته باشیم و بعید می دانم این موجودات موذی در کوتاه مدت از بین بروند.
لاریجانی ادامه داد: کیفیت و کمیت گروه‌های تروریستی در دو دهه اخیر افزایش داشته و این جریانات تروریستی در منطقه زاد و ولد کرده‌اند، هر کشوری که توسط خارجی ها اشغال شده، یا مسئله امنیتی در آن ایجاد شده مانند افغانستان، عراق و سوریه؛ گروه های تروریستی نیز با توجه به شرایط در این کشورها به وجود آمده اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و سایر زورگویان جهان که مدعی مبارزه با تروریسم هستند اگر به زورگویی های خود در منطقه پایان دهند مشکلات این منطقه نیز حل می شود.
بودجه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در مجلس شورای اسلامی افزایش یافت
وی افزود: نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کشور باید خود را با توجه به شرایط منطقه سامان دهند و به همین دلیل بودجه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در مجلس شورای اسلامی افزایش یافت تا بنیه دفاعی خود را در مقابل اشرار و تروریست ها تقویت کنند.
لاریجانی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان انتظامی ادامه داد: انصافاً سخنان ایشان مجموعه ای منسجم و دقیق برای آینده نیروی انتظامی بود که من نیز در این زمینه به چند مورد تاکید می‌کنم.
وی گفت: حرکت نیروی انتظامی در زمینه امنیت اجتماعی عیار این نیرو را مشخص می‌کند و برخورد با مسائلی مانند سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف و سایر اقدامات نادرست در جامعه برای مردم قابل توجه تر است. این معضلات در جامعه وجود دارد که نگرانی ایجاد می‌کند و باید تلاش کرد و از تجربیات سایر کشورها نیز بهره برد تا مسائل ناقض امنیت اجتماعی ریشه کن شود و لازم است مسئولان در این مورد حساس باشند.
لاریجانی با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه امنیت اجتماعی برای مردم ملموس است و خانواده ها نباید نگران باشند، گفت: نیروی انتظامی تلاش های خوبی کرده ولی باید اقدامات دیگری نیز انجام شود که اگر این معضلات در زمینه امنیت اجتماعی علاج شود آرامش فراگیر در کشور ایجاد می شود.
وی افزود: با توجه به تجربیاتم اگر مسئولی در اجرای پروژه ها پیشرو نباشد، موفقیت کمتری در اجرای برنامه ها به دست می آورد، باید پروژه ها را تعریف کنیم و در هر بخش هماهنگی های لازم را انجام دهیم تا به اهداف خود برسیم.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: قصد ما این است تا اقداماتی انجام شود که افراد به سمت شرارت نروند و اقدامات نیروی انتظامی جنبه بازدارنده داشته باشد، نقش رسانه‌های گروهی نیز در بهبود روند اجرای این برنامه بسیار موثر است.
لاریجانی با بیان اینکه اگر رسانه ها در مواقعی که امنیت اجتماعی مخدوش می شود مرثیه سرایی کنند فایده ای ندارد، تصریح کرد: زمانی که نیروی انتظامی با ناقضان امنیت اجتماعی قاطع برخورد می‌کند و قوه قضائیه نیز با سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد، رسانه‌های گروهی باید این موضوع را منتشر کنند تا همه بدانند که مسئولان مرتبط پیگیر هستند و این موضوع شوخی بردار نیست، رسانه ها باید شتاب دستگاه ها را در این زمینه منعکس کنند.
آمادگی مجلس برای تدوین قوانینی به منظور تسریع برخورد نیروی انتظامی با ناقضان امنیت اجتماعی
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس آمادگی دارد قوانینی را تهیه کند تا روند شتاب برخورد نیروی انتظامی با ناقضان امنیت اجتماعی را تسریع بخشد، مسئولان نیروی انتظامی پیشنهادات خود را آماده کنند و حتی اگر لازم باشد ستادی برای اقدامات لازم در این زمینه ایجاد شود، لازم است این پروژه را به عنوان پروژه مهم خود قلمداد کنید.
وی ادامه داد: قبول دارم که در کشور ما ایجاد هماهنگی برای انجام برنامه ها دشوار است، ولی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این پروژه، سایر دستگاه ها نیز کمک می‌کنند تا اقدامات لازم انجام شود، اگر این موضوع حل شود مردم رضایت دارند و امیدوارم سال آینده گزارش های خوبی از اجرای این برنامه به دست ما برسد.
لاریجانی گفت: امنیت پایه اقتصاد مقاومتی است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد سرمایه گذاری نیز ایجاد نمی شود و لازم است همه مسئولان این موضوع را مورد توجه خود قرار دهند.
سالانه حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود
رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به موضوع قاچاق بیان کرد: قاچاق مانند خوره اقتصاد مقاومتی را از بین می برد، سالانه حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود، با این رقم هیچ تولیدی ایجاد نمی شود و مشکلات اقتصادی کشور هم از این موضوع نشأت می گیرند.
وی افزود: در زمینه قاچاق کالا و سوخت نه استانداردها رعایت می شود و نه تولید کشور رونق می یابد که این موضوع معضل بزرگی برای کشور است و باید به عنوان پروژه ای مهم در کشور ساماندهی شود.
تلاش های نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات قابل تقدیر است
رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق به طراحی و مدیریت قوی احتیاج داریم، گفت: قوی ترین مدیران را باید به مناطقی اعزام کنیم که موضوع قاچاق در آن مناطق وجود دارد. مبارزه با قاچاق کار مهمی است که مطمئن هستم از عهده نیروی انتظامی برمی آید، تا زمانی که با قاچاق مبارزه نشود موتور تولید نیز رونق نمی یابد.
وی افزود: حجم فراوان قاچاق در کشور نشان می‌دهد که یک سیستمی پشت قضیه است و باید برخوردهای لازم را انجام دهیم، اگر ناجا مبارزه با قاچاق را مسئله مهم خود قلمداد کند به خوبی می تواند برخوردهای لازم را انجام دهد، ارزش دارد که برای مبارزه با قاچاق هزینه بدهیم زیرا با این حجم از قاچاق نمی توان سرمایه گذاری کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات اخیر بیان کرد: تلاش های نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات قابل تقدیر است که این حضور دقیق و به هنگام به سلامت انتخابات کمک کرد و در دو دور انتخابات شاهد موضوع خاصی نبودیم و تنها در دور دوم مشکلاتی در یک حوزه به وجود آمد که آن هم با سرعت حل شد.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395کدمطلب : 170287 www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین