پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اشخاصی که به هر نحو امنیت نظام اسلامی را تهدید و در مردم احساس ناامنی و وحشت ایجاد کنند، حکم محارب داشته و بایستی به شدت مجازات شوند.

شعار سال: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روزجمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: نیروهای نظامی و انتظامی،دستگاه های قضائی و امنیتی و بسیج و سپاه باید باقاطعیت تمام با کسانی که اسلحه در دست می گیرند برخورد کنند، چراکه این افراد در حکم محارب هستند و مجازات آنها سنگیناست.

وی افزود: در این گونه مسائل نباید ملاحظه ای صورت پذیرد و باید اسلام قهاری پیاده سازی شود، اسلامیکه اجازه نمی دهد افراد فاسد مردم را در جامعه دچار ترس و وحشت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: نباید اجازه دهیم یک فرد فاسد و شرور امنیت جامعه را تحت تاثیر اعمال نابخردانه خود قرار دهد.

قصوردر مجازات،افراد فاسد ومحارب را درنده تر می کند

دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: امروز برقراری امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی، امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی در جامعه ما جزو واجب ترین کارها است و اگر نتوانیم با این افراد مقابله کنیم،فاسدان روز به روز گرگ تر و درنده تر می شوند.

وی تصریح کرد: روز گذشته نیروهای سپاه در مرز کشور با افراد معانددرگیر شده اند و یک نفر به شهادت رسید و باید بدانیم که اگر در مرزها و سایر نقاط با ناامنی مبارزه نکنیم، دشمنان نظام اسلام و انقلاب به مارحم نمی کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی انتظار داریم با تمام قدرت و خط شکن با کسانی که موجب ناامنی می شوند مقابله کنند و وقتی که مساله دفاع از جامعه و نظام اسلامی مطرح باشد، حتی زنان نیز باید آماده دفاع شوند و این امر را وظیفه خود بدانند.

دری نجف آبادی ابراز کرد: دین مبین اسلام شدیدترین مجازات ها را برای محاربین درنظر گرفته که به آدم کشی و جنایت و ایجاد ناامنی در جامعه اسلامی دست می زنند و اعلام می کند که این افراد بایستی تبعید یا اعدام شوند یا دست و پایشان قطع شود.

وی افزود: فقهای اسلام در این رابطه همین فتوا را داده اند که با محاربین باید شدیدترین برخوردها اعمال شود،به ویژه کسانی که اسلحه سرد و گرم در دست می گیرند یا قمه کشی می کنند.

برقراری امنیت برای ما مساله و اولویت اول است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امنیت برای ما مساله و اولویت اول است و باید همه تلاش کنیم تا استان مرکزی امن ترین استان کشور باشد همانطور که تاکنون نیز همین گونه بوده است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: مردم نیز باید از نیروهایی که مسئول تامین امنیت هستند با تمام توان پشتیبانی کنند و همه یکپارچه مساله امنیت را در همه سطوح و مسائل، مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند که در منطقه به عنوان یک کشور امن مطرح است و آمریکا اگر خواب این را می بیند که می تواند امنیت کشور ما را دچار خدشه کند این خیال را به گور خواهد برد، اینجا سرزمین شیرانی است که از مالک اشتر درس صلابت و شجاعت و مقاومت را آموخته اند.

وی تصریح کرد: در رابطه با دولت دوازدهم که به زودی اداره کشور را در دست می گیرد، انتظار ما این است که در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی، مسائل داخلی و همچنین بین المللی، با قدرت و شجاعت عمل کند و کابینه آن، کابینه کار و تلاش و مجاهدت باشد.

دولت دوازدهمازسهم خواهی و باندبازی پرهیز کند

دری نجف آبادی بیان کرد: دولت دوازدهم باید از هرگونه سهم خواهی و باندبازی پرهیز کند و مصالح و منافع مردم و کشور را مدنظر قرار دهد و فریب آمریکا و جناح های سیاسی داخلی را نخورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمریکا نشان داده اصلا قابل اعتماد نیست و نمی توان به آن روی خوش نشان داد؛ما باید مردهمت خود باشیم و با توان خویش،راه پیشرفت و توسعه را طی کنیم و به آنها که توطئه می کنند نباید اطمینان کنیم.

وی توضیح داد: در زمان جنگ تحمیلی برای همین مقابله کرده و دشمن را از مرزهایمان خارج کردیم و در آن دوره نیز دشمنان همچون آمریکا، با دفاع از رژیم بعثی دشمنی خود را به ما ثابت کردند.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود گفت:در آستانه ماه ذی القعده هستیم که دهه کرامت را با خود به همراه دارد و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران که سرمایه های باعظمت کشور هستند و این دختران بایستی کار زینبی و فاطمی انجام دهند تا شخصیت های برجسته آینده از دامان آنها به ثمر برسند.

وی افزود: مقتضای ایمان و تقوا برای هر مومن و مسلمانی، عمل صالح است و اگر مسلمانیعمل صالح نداشته باشد، مانند درختی است که ثمره و میوه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: عمل صالح اختصاص به نماز و روزه ندارد و می تواند شامل خدمت صالحانه، هدایت،ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر باشدوباید بدانیم که نیکوکاری، خدمت واقعی به جامعهاست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 30 تیر 96 ، کد مطلب: 4036763:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین