پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۲۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
نزدیک به دو ماه از مدیریت مدیرعامل جدید شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس می‌گذرد. شرکتی که پاشنه آشیل هلدینگ خلیج فارس محسوب می‌شود .

شعار سال: نزدیک به دو ماه از مدیریت مدیرعامل جدید شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس می‌گذرد. شرکتی که پاشنه آشیل هلدینگ خلیج فارس محسوب می‌شود و در شرایط تحریم نیز تاثیر این شرکت در جهت فروش بیشتر محصولات پتروشیمی این هلدینگ افزون گشته است. با اینحال به نظر می‌رسد طی دو ماه گذشته بی کفایتی این مجموعه در فروش تنها دو محصول LPG و Reformate بیش از ۴۰ میلیون دلار خسارت به هلدینگ خلیج فارس و منافع ملی وارد کرده است.

این درحالی است که هم اکنون پتروشیمی بوعلی سینا تاکنون با ٥٠ درصد ظرفیت کار می کرد و امروز بدلیل پر شدن مخازن بطور کامل از سرویس خارج شد و پتروشیمی پارس نیز با ۴۰ درصد ظرفیت در حال تولید هستند که قطعا خسارت عدم النفع این تولید را نیز محاسبه کنیم رقم خسارت فراتر از نرخ مذکور خواهد رفت.

براساس این گزارش در حال حاضر پتروشیمی بوعلی سینا به دلیل عدم توانائی عبادزاده مدیرعامل تجارت صنعت در فروش محصول Reformate، در دو ماه اخیر با ۵۰ درصد ظرفیت در حال تولید است.

ازسویی دیگر اجاره کشتی و عدم فروش محصولات پتروشیمی بندرامام و پارس نیز طی دو ماه اخیر حدود ۳۵ میلیون دلار خسارت به هلدینگ خلیج فارس تحمیل نموده است که این امر نیز به اذعان کارشناسان ناشی از عدم توانائی تجارت صنعت در فروش محصول است.

دراین بین به نظر می‌رسد دستگاه های نظارتی باید هر چه زودتر با ورود به این موضوع به دنبال جلوگیری از ضرر بیشتر به منافع ملی باشند چراکه در ساده ترین نگاه ۴۰ درصد سهام هلدینگ خلیج فارس در اختیار سهام عدالت و قشر ضعیف جامعه است و باید از حقوق آنان دفاع گردد. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اگرچه به دلیل جایگاه خود حق تغییر مدیریت در زیر مجموعه های خود را داراست اما به تبع باید پاسخگوی زیانی باشد که با یک تغییر مدیر خود به کشور تحمیل کرده است. اگرچه دراین بین برخی از کارشناسان این زیان هنگفت و البته اشتباهات مدیریتی فاحش را در عدم توانائی مدیران جستجو نمی‌کنند و معتقدند گوئی دست های پنهانی به دنبال تضعیف تجارت صنعت در جهت بهره برداری پشت پرده از این وضعیت و درعین حال تعامل با شرکت هایی دیگر برای بخش بازرگانی هلدینگ خلیج فارس هستند! بنابراین ضرورت توجه نهادهای نظارتی بر این مجموعه بیشتر از هر زمان دیگری است تا مبادا دست های پنهانی به دنبال سودجوئی از منافع ملی آن هم در چنین شرایط سخت اقتصادی باشند!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها، تاریخ انتشار 30 آبان 97، کد مطلب: 4294، www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.م77
پتروشیمی ها وضعیت نا مطلوبی دارن
کی باید رسیدگی کنه به اینا غیر دولت ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.آ75
فکر کنم این موضوع الان اصلا مو توجه قرار نکیره چون دوستان خیلی دغدغه زیادی کمثل جنگ برای پولشویی دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ع.ق74
خب کجا هستن اقای زنگنه ژنرال نفتی ایران؟
کجاست دولت؟
اهان راستی یادم نبود
جهانگیری گفت من یه منشی رو هم نمیتونم عوض کنم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین