پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
طرح پتروشیمی هنگام از جمله پروژه های تحت مدیریت هلدینگ خلیج فارس است که با رکورد ۱۴ سال عمر پروژه و پیشرفت حدود چهل درصدی نمونه ای بارز از بی کفایتی مدیریت این طرح است.

شعارسال: طرح پتروشیمی هنگام از جمله پروژه های تحت مدیریت هلدینگ خلیج فارس است که با رکورد ۱۴ سال عمر پروژه و پیشرفت حدود چهل درصدی نمونه ای بارز از بی کفایتی مدیریت این طرح است.

روال معمول در بانک های تمام دنیا از جمله ایران این است که وقتی سرمایه گذاری مدتی سرمایه خود را در آن بانک‌ها قرار می دهد بابت آن سود یا امتیاز ویژه ای دریافت می کند.

این اتفاق اما برای پتروشیمی هنگام حالت برعکس پیدا کرده است. جریان از این قرار است که مدیرعامل این شرکت برای چندین سال است که مبلغی معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال ( سیصد میلیارد تومان) را در بانک صنعت و معدن به ودیعه گذاشته بوده تا به ازای این سپرده کلان بتوانند از تسهیلات ارزی یا مالی این بانک استفاده کند.

در نهایت پتروشیمی هنگام امکان دریافت هیچ تسهیلاتی از این بانک را پیدا نکرده و تصمیم می گیرد سپرده خود را از بانک صنعت و معدن خارج کند. نکته قابل تامل و در عین حال بسیار تاسف برانگیز آن است که مسئولین بانک پس از اطلاع از این موضوع نه تنها بابت این مدتی طولانی در اختیار داشتن چنین مبلغی به سپرده پتروشیمی هنگام نمی‌دهند بلکه بابت مدت زمان نگهداری این پول در بانک مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، ۵ میلیارد تومان به عنوان حق نگهداری از سپرده هنگام کسر کرده و به حساب بانک واریز می کنند.

واقعا بررسی پروژه ای که بیش از ۱۴ سال از عمر آن می گذرد و هنوز در حد ۴۰ درصد پیشرفت کار قرار دارد، مدیری که تمام این مدت با هر بهانه و دستاویزی خود را در این پروژه نگهداشته است و خسارت ۵ میلیارد تومانی که معلوم است در نهایت از حساب سهامداران هلدینگ خلیج فارس برداشت شده، فقط یک پرتقال فروش را کم دارد تا همه تقصیرات ناشی از بی کفایتی را بر گردن آن بیاندازند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ انتشار 30مهر97، کدخبر:3949 ، www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
ا.ف75
به نظرم عدم استفاده از امکانات و نیروی داخلی و عدم مدیریت و عدم خصوصی سازی در پیشبرد طرح ها باعث این نوع مشکلات میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
صنعت پتروشیمی برای ما خیلی با ارزشه هر روزی که از این پروژه عقب بیفته کلی ضرر اقتصادی به کشور وارد میشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین