پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
سایت نارون مگ هر ساله اقدام به انتشار لیست قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌کند که توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) منتشر می‌شود.از نکات جالب لیست امسال صعود ۷ پله‌ای ایران و قرارگیری در رتبه ۱۳ و بالاتر از کشورهایی مانند اسرائیل، پاکستان و عربستان صعودی است.در این رده بندی، قدرت هسته‌ای یا شیمیایی کشورها لحاظ نمی‌شود. مورد دوم این است که علاوه بر تعداد سلاح‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها و سایر ادوات نظامی، کیفیت آن‌ها نیز حائز اهمیت است. و مورد سوم نیز این است که عوامل جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی نیز در این لیست نقش تعیین کننده دارند.

شعار سال: سایت نارون مگ هر ساله اقدام به انتشار لیست قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌کند که توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower)منتشر می‌شود. لیست قدرتمندترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۸ نیز توسط این موسسه در روزهای اخیر منتشر شده است. اگرچه لیست قدرت نظامی کشورها توسط نهادها و موسسات مختلفی ارزیابی و منتشر می‌شود، اما لیست موسسه گلوبال فایر پاور به دلیل در نظر گرفتن بیش از ۵۰ متغیر و دقت بالاتر، جایگاه ویژه‌ای یافته است. براساس رتبه بندی این موسسه هر کشوری که بتواند امتیازی نزدیک به صفر را به دست بیاورد دارای قدرت نظامی بالاتری است.

در رابطه با لیست این نهاد، توجه به چند نکته ضروری است. نخست اینکه در این رده بندی، قدرت هسته‌ای یا شیمیایی کشورها لحاظ نمی‌شود. مورد دوم این است که علاوه بر تعداد سلاح‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها و سایر ادوات نظامی، کیفیت آن‌ها نیز حائز اهمیت است. و مورد سوم نیز این است که عوامل جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی نیز در این لیست نقش تعیین کننده دارند.

از نکات جالب لیست امسال صعود ۷ پله‌ای ایران و قرارگیری در رتبه ۱۳ و بالاتر از کشورهایی مانند اسرائیل، پاکستان و عربستان صعودی است. ایران در سال ۲۰۱۷ در رتبه ۲۰، در سال ۲۰۱۶ در رتبه ۲۱ و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ در رتبه ۲۲ قرار داشت. بنابراین امسال شاهد جهشی اساسی در قدرت نظامی ایران بوده‌ایم. در ادامه می‌توانید لیست قدرتمندترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۸ را مطالعه نمایید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیار میرزا تاریخ انتشار 21اردیبهشت97، کدخبر:402250، www.diyarmirza.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
م.آ75
خوب طبیعتا با این همههزینهای کهعرستان و اسرائیل میکننفکر کنم این خبر برای اونا ناخوش ایند باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین