پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
یک منبع آگاه در هیئت روسی مشارکت‌کننده در یازدهمین دور از مذاکرات آستانه اعلام کرد، به دنبال تشدید اقدامات گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه، احتمال اجرای عملیات نظامی گسترده در این استان وجود دارد
شعارسال:یک منبع آگاه در هیئت روسی مشارکت‌کننده در یازدهمین دور از مذاکرات آستانه اعلام کرد، به دنبال تشدید اقدامات گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه، احتمال اجرای عملیات نظامی گسترده در این استان وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری اینترفکس، این منبع گفت، روسیه برای چنین عملیاتی برنامه‌ریزی نمی‌کند اما به هر گونه حملات تروریست‌ها با قدرت و در چارچوب توافق‌نامه سوچی پاسخ خواهد داد.

وی افزود: برای حل این مشکلات به شیوه‌های صلح‌آمیز با ترکیه همکاری خواهیم کرد و تنها برای پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز اقدام می‌کنیم.

این اظهارات چند روز پس از حمله روسیه به پایگاه‌های "جبهة‌النصره" در ادلب در واکنش به حمله این گروه با مواد سمی به محله‌های مسکونی شهر حلب ایراد شد که در اثر آن حدود ۱۰۰ تن مسموم و مصدوم شدند.

به گفته این منبع، روند تخلیه منطقه عاری از سلاح ادلب از وجود افراد مسلح توسط ترکیه به دلیل وجود مشکلاتی به کندی و به سختی صورت می‌گیرد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، مسکو قصد دارد با نمایندگان آنکارا، دمشق و مخالفان مسلح سوریه پیش از پایان سال میلادی جاری درباره تبادل بازداشتی‌ها و ربوده‌شدگان در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

این منبع روس افزود، به دنبال تبادل ۵۰ تن از هر طرف هستیم و تلاش می‌کنیم این امر پیش از پایان سال جاری اجرایی شود. پیش از این هم رسانه‌ها اعلام کرده بودند، دمشق و مخالفان سوریه ۱۰ بازداشتی و ربوده شده را از هر طرف مبادله کردند.

از سوی دیگر، این منبع گفت، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به سختی در حال انجام است و امیدوار است پیش از پایان ۲۰۱۸ با لیست اعضای این کمیته موافقت شود. تاکنون با ۷۵ درصد از لیست اعضا موافقت شده و در حال حاضر باید درباره ۱۵ یا ۱۶ نامزد دیگر از میان نمایندگان جامعه مدنی برای عضویت در کمیته موافقت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار7 آذر 97 ، کدخبر : 97090703352، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
م.م77
ایران هم باید در تشکیل این کمیته نقش داشته باشه
امید وارم بتونیم ن=تا اون جایی که جا داره تاثیر بزارریم در تشکیل این کمیته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین