پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر به‌دلیل افزایش جمعیت، آلودگی هوا و ترافیک امری است که از نظر برخی مدیران شهری ضروری به‌نظر می‌رسد.
شعار سال : انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر موضوعی است که سال‌ها مورد بحث مسئولان مدیریت شهری قرار دارد و با توجه به وجود مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا و ترافیک در تهران این انتقال بر اساس عقیده برخی از مدیران شهری اقدامی صحیح در برطرف کردن این معضلات است.

از طرفی جمعیت تهران روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند و اگر این رویه ادامه یابد زیرساخت‌های تهران پاسخگوی این حجم جمعیت نخواهد بود لذا برخی از مسئولان ذیربط بر این باورند تا پایتخت را به شهری انتقال دهند که شرایط توسعه زیرساخت‌هایی نظیر شبکه آب، برق و دیگر انشعاباتی که مورد نیاز مردم است، فراهم باشد.

در حال حاضر مردم سایر شهرها به‌دلیل کمبود کار در شهر خودشان به‌صورت گروهی به تهران می‌آیند لذا مشکل نبود کار مناسب در سایر شهرها نیز یکی از عوامل افزایش جمعیت تهران است؛ همچنین افرادی که از سایر شهرها مسئولیت می‌گیرند و به تهران می‌آیند بعد از اتمام مسئولیت خود به شهر سابق خود بازنمی‌گردند لذا این امر باعث می‌شود تا مردم این شهر نیز به‌واسطه حضور مسئول همشهری خود در تهران به پایتخت بیایند و موجب افزایش جمعیت تهران شوند.

بر اساس این گزارش، ابوالفضل قناعتی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت در تهران گفت: اگر این رویه ادامه پیدا کند، تهران تا ۲۰ سال آینده توان پاسخگویی به نیازهای شهروندان تهرانی را نخواهد داشت لذا انتقال پایتخت به شهری دیگر امری ضروری به نظر می‌رسد؛ از طرفی هجوم مردم سایر شهرها به تهران منجر به بالارفتن آمار ساخت‌و‌ساز در تهران شده است و بعضاً این افراد به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز نیز روی می‌آورند که این اقدام نیز یکی دیگر از معضلات شهر تهران به حساب می‌آید که مدیران شهری باید اقدامی مفید برای جوگیری از این ساخت‌و‌سازها داشته باشند.

**سالانه حدود ۱۵ هزار ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در تهران صورت می‌گیرد:

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار کرد: تنها در سال ۹۳ بیش از ۱۵ هزار ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در تهران صورت گرفت و این آمار تقریباً همه ساله وجود داردلذا نظارت بر ساخت‌و‌سازها امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، انتقال پایتخت از تهران به شهری دیگر به‌دلیل مشکلات فراوان تهران امری ضروری است اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته انتقال پایتخت بیش از ۲۵ سال زمان می‌برد؛ حال باید دید که این اقدام تنها در حد حرف است یا در عمل نیز صورت خواهد گرفت.


سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار: 10آذر1397، کدخبر: :www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
م.م77
از وقتی که من یادم میاد دارن این حرفو میزنن
حالا معلوم نیست کی عملیش کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
س.ح75
این طرحیه که چندساله سرش بحثه ولی احتمال زیاد راه به جایی نمیبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین