پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۲۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران در گذشته نیز وجود داشت اما کل بازار دو کشور به‌روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصور می‌کنم که تحریم‌ها تأثیر زیادی به‌روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.
شعارسال: اسد ظهیر رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران اظهار کرد: در شرایط فعلی میزان تجارت دو کشور ایران و پاکستان به‌اندازه 5 درصد ظرفیت موجود هم نیست و باید افزایش یابد.

وی افزود: فرصتهای زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد؛ در گذشته ایران اقدام به واردات برنج از پاکستان می‌کرد اما اکنون ایران این نیاز خود را از پاکستان تأمین نمی‌کند.

رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز می‌توان برنج و میوه را از پاکستان به ایران صادر و از ایران به پاکستان، مواد نفتی و قیر صادر کرد؛ تصمیم داریم که روابط دوجانبه و حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به اینکه "چه‌رقمی برای حجم تجارت دو کشور در آینده پیش‌بینی می‌کنید؟"، گفت: اتاق دوستی تجارت پاکستان و ایران به این دلیل تشکیل شده است که میزان تجارت دو کشور افزایش یابد و بر این اساس می‌توان اهداف کمی نیز درباره حجم این تجارت، تعریف کرد.

تحریم‌ها تأثیری بر همکاری‌های اقتصادی پاکستان و ایران ندارد

رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران درباره تأثیر تحریمها بر روبط اقتصادی دو کشور گفت: تحریم‌ها علیه ایران در گذشته نیز وجود داشت و موارد نفتی را شامل می‌شد، اما کل بازار دو کشور به‌روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصور می‌کنم که تحریم‌ها تأثیر زیادی به‌روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.

وی افزود: با توجه اینکه ایران و پاکستان با یکدیگر همسایه هستند، تحریم کشتی‌ها و بیمه‌ها تأثیری به‌روی بازار موجود ندارد و ما می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.

قوانین اداری در ایران برای پاکستانی‌ها سختگیرانه است

ظهیر با بیان اینکه "تلاش می‌کنیم که سختی‌های موجود پیشِ‌روی تجارت دو کشور با کمک (دولت‌ها) کم و روند تجارت ساده شود"، تصریح کرد: وضعیت قوانین و روال اداری در ایران برای تاجران پاکستانی بسیار سختگیرانه است درحالی که تاجران پاکستانی علاقه زیادی برای همکاری با ایران دارند.

رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: در کشورهای دیگر، روند پیشِ‌روی تجارت را تسهیل می‌کنند اما این روند در ایران کند است؛ امیدواریم این روند تسهیل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 10 آذر 1397 ، کدخبر: 1887642 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
م.م77
البته که راه ایران برای بی تاثیر کردن تحریم ها هم ارتباط با همسایگانش هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین