پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت:با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود.

شعارسال: مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود.

وی با اشاره به اینکه متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات و عرضه و تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اعلام کرد و گفت: کاهش تولید و افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی موجب شد تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب انصراف دهند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان از رکود حاکم بر بازار شب یلدا خبر داد و‌گفت: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار یکی از اقلام بین المللی به شمار می رود، از این رو ادامه این روند می تواند به ضرر تولیدکنندگان و اعضای صنف در بازارهای داخلی و خارجی تمام شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10آذر1397 ، کدخبر: 6746889: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
س.ح75
واقعا مچکریم که سفره مردم رو روز به روز خالی تر میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین