پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه کالاهای اساسی بعد از پایین آمدن قیمت دلار کاهش نیافته است، گفت: مردم برای اداره زندگی خود دچار مشکل زیادی هستند.امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان باید به محرومان و گرسنگان تفقد کنند، افزود: آمریکا قبل از انقلاب مردم ایران را به ذلت و سلطه کشاند و امام‌ خمینی‌(ره) مردم را به میدان مبارزه کشاند و این ذلت‌ به کرامت و عزت تبدیل شد. ملت نیز دست یاری دادند تا پیشوای زمان تنها و خانه‌نشین نباشد.

شعار سال: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در سخنرانی خطبه امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه خدواند در قرآن فرموده است که حق باید در جهان برتری یابد، اظهار کرد: حق مانند درختی تنومند است که ریشه بسیار تناوری دارد و هر فرد و جریانی نمی‌تواند آن را از بین ببرد و باطل مانند بوته‌ای است که بچه‌ای نیز می‌تواند آن را نابود کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید مسیر حق را حفظ کنند، ادامه داد: مستضعفین باید طرفدار حق باشند و مسئولان نظام نیز قدرت یافته‌اند که به نفع مظلومان و محرومان کار کنند و با نعمتی که خداوند به کشور داده است باید نعمت را در کشور گسترش دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان باید به محرومان و گرسنگان تفقد کنند، افزود: آمریکا قبل از انقلاب مردم ایران را به ذلت و سلطه کشاند و امام‌ خمینی‌(ره) مردم را به میدان مبارزه کشاند و این ذلت‌ به کرامت و عزت تبدیل شد. ملت نیز دست یاری دادند تا پیشوای زمان تنها و خانه‌نشین نباشد.

موحدی‌کرمانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نایب‌ امام‌ زمان(عج) هستند و باید مردم ایشان را در این زمان یاری کنند، گفت: امام زمان(عج) حکومت را بر محور اسلام اداره می‌کنند و ولی‌فقیه نیز این کار را انجام می‌دهند. سران سه قوه باید سیاست‌های کلی خود را در موضوع فرهنگ، اقتصادی، نظامی و سیاسی را زیر نظر ایشان انجام دهند.

وی با اشاره به روز دانشجو، اعلام کرد: بعد از کودتای سال ۱۳۳۲، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت نیکسون معاون خود را به تهران بفرستد و دانشجویان انقلابی تصمیم گرفتند، به این موضوع اعتراض کنند. رژیم پهلوی با ایجاد رعب و وحشت خواست صدای این اعتراض را خاموش کند و در این روز سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مستقیم و غیرمستقیم جنایت‌های جهان و ایران به دولت آمریکا مرتبط است، گفت: آمریکا ۲۲۰ هزار نفر را در بمباران هیروشیما ژاپن کشته است و در عین حال خود را پرچمدار صلح در جهان می‌داند. دولت آمریکا در تمام ظلم و جنایت رژیم پهلوی در ایران سهیم است و از ابتدای انقلاب از هیچ اقدامی علیه ملت ایران کوتاهی نکرد مثال آن جنگ هشت ساله است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا علیه ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را ایجاد کرده‌ است، اما دولت آمریکا رکورددار شکست برابر ملت ایران است، ادامه داد: این کشور در توطئه‌ اخیر اقتصادی خود شکست خواهد خورد و رو به زوال و نابودی پیش می‌رود.

موحدی‌کرمانی ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی را جزء اولویت‌های جنبش دانشجویی در کشور دانست و بیان کرد: مسئله یمن جزء موضوعات اصلی جهان است و آمریکا با ادعای دمکراسی در کشتار مردم یمن دست دارد و آل‌سعود در این مسئله نقش اصلی دارند. آمریکا جز فریب و دروغ هیچ کاری انجام نمی‌دهد. تخریب زیرساخت‌های اقتصادی، بیمارستانی و نابودی مراکز بهداشتی و بمباران منازل مسکونی و محاصره دریایی، زمینی و هوایی نشان دهنده دروغ‌گویی مدعیان آزادی در جهان است.

وی افزود: کودکان یمنی در اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۲ میلیون یمنی نیاز سریع به غذا و دارو دارند. اگر کسی بویی از انسانیت برده باشد، نمی‌تواند این صحنه‌ها را تحمل کند، ولی آمریکا در کمال تعجب ایران را به کمک موشکی به یمن متهم می‌کند، در صورتی که نمی‌توان به مردم بی‌پناه یمن غذا و داور ارسال کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه مردم یمن تا پیروزی مقاومت می‌کنند، ادامه داد: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور نقش فعال‌تری در موضوع یمن ایفا کند و با محکوم کردن رژیم سعودی و آمریکا حمایت‌های لازم را برای برون‌رفت مردم یمن داشته باشد. صدا و سیما و جامعه هنری به موضوع یمن زمان بیشتری اختصاص دهند و جهان را با فاجعه انسانی در این کشور آشنا کنند. تنها راه نجات یمن مذاکرات یمنی، یمنی است.

وی با اشاره به روز شهادت شهید مدرس و ساده‌زیستی و مقابله با دیکتاتوری وی، عنوان کرد: کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و دشمن می‌خواهد اقتصاد کشور را فلج کند، لازم است دولت و مجلس با اتخاذ تدبیر مناسب توطئه دشمن را خنثی کنند. در بودجه سال ۹۸ باید به افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، رونق تولید، افزایش صادرات، رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و هزینه‌های جاری در سازمان‌ها توجه ویژه شود.

موحدی‌کرمانی خواستار کاهش سفرهای خارجی، اجلاسیه و همایش‌ها در کشور شد و بیان کرد: باید روند رو به افزایش هزینه‌های جاری در کشور متوقف شود و تقاضا دارم افزایش ۲۰ درصدی حقوق بر اساس عدالت باشد و برای همه یکسان عمل نشود و کارمند مرفه پنج برابر کارمند ضعیف دریافت نکند. افزایش حقوق دهک‌های پایین جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس پروژه جدیدی به دولت معرفی نکنند، تأکید کرد: واگذاری پروژه‌هایی نیمه‌تمام به بخش خصوصی بسیار مؤثر است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده باید نگاه ملی داشته باشند.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه دلار ارزان شد، چرا کالاهای اساسی مردم ارزان نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت اجناس کاهش نیافته و طبقه متوسط و مستضعف برای اداره زندگی خود در فشار بسیار زیادی قرار دارند و باید کالاهای اساسی مردم بعد از پایین آمدن دلار کاهش یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 16آذر 97، کدخبر: 342097،  www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین