پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دوران زورگویی و قلدری رو به افول است، گفت: آمریکا می خواهد کشورهای پایبند به قانون را مجازات کند و این روش پیامدهای بدی برای نظام جهانی دارد
شعارسال: خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دوران زورگویی و قلدری رو به افول است، گفت: آمریکا می خواهد کشورهای پایبند به قانون را مجازات کند و این روش پیامدهای بدی برای نظام جهانی دارد.

 «آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه سرنوشت هر ستمگری به طور قطع نابودی، رسوایی و سرنگونی است، افزود: آنها فکر می‌کنند می‌توانند به مقاومت پایان دهند اما به طور حتم این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا روز به روز منفورتر و منزوی تر می شود، خطاب به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: «دوران زورگویی و قلدری رو به افول است کشورهای اروپایی هم پیمانت هم دیگر خسته شده‌اند

وی یادآورشد: در اجلاس سه جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان، همه آنها از مواضع ایران درباره تحریم های ظالمانه حمایت و تأکید کردند به همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امروز هیچ کشوری بجز چند رژیم منطقه‌ای از اقدامات آمریکا حمایت نمی‌کند؛ امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی خود برسد بسیار ضعیف است اما به طور قطع به اهداف سیاسی از این تحریم‌ها نیز نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این نخستین بار است که اروپایی ها علاوه بر انتشار بیانیه علیه سیاست‌های آمریکا، مکانیزمی برای اجتناب از تحریم‌ها و جبران تبعات آن ایجاد می کنند.

** افزایش منفور شدن عربستان

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: «خدا را شاکریم هر چه بر عمر نظام کثیف عربستان می‌گذرد این حکومت وهابیت رسواتر می‌شود؛ قتل خاشقچی با این وضع فجیع، این رژیم سفاک را به کلی منفور کرد و آمریکای حامی آن هم سردرگم شده است که چه غلطی بکند. از این گاو شیرده میلیاردها دلار بگیرد و حمایت کند که در این صورت بر منفوریت آن افزوده می‌شود یا برای یکبار هم که شده این رژیم کودک‌کش را محکوم کرده و دست از حمایت او بردارد و اینقدر سلاح در اختیار او قرار ندهد

وی ادامه داد: تا کی بشنویم 14 میلیون یمنی در خطر مرگ هستند؛ دنیا هم تماشاچی باشد و آمریکا نیز از جانی حمایت کند؛ رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین معرفی می‌کند و در راس خائنان است اینگونه بی پروا به کشتار زنان و کودکان ادامه می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه حمله به عزاداران اربعین حسینی در نیجریه را یادآور شد و گفت: دلیلی ندارد مراسم مذهبی مسالمت شیعه، مورد حمله قرار گیرد؛ لازم است شیعیان با حکومت مذاکره کنند؛ به طور قطع با مذاکره، تفاهم به دست می آید و چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد؛ علما و مراجع نیز با ارشاد خود می‌توانند مانع بروز چنین فجایعی شوند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به ربوده شدن مرزبانان ایرانی اشاره کرد و گفت: به دولت پاکستان رسما اخطار می شود هرچه زودتر درباره آزادی 12 تن از مرزبانان ایرانی که اخیراً توسط گروهک های تروریستی در مرز دو کشور ربوده شدند اقدام عاجل کند.

** عراقی ها در سایه مرجعیت، بینی آمریکا را به خاک مالیدند

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به انتخاب مقام های سیاسی عراق اشاره کرد و گفت: مقاومت و نیروهای اسلامی عراق در سایه نصایح مرجعیت به توفیق بزرگ دست یافت و بینی آمریکا را به خاک مالید؛ با همه تلاشی که با پول عربستان می کرد آمریکا نتوانست هیچ غلطی کند.

وی با بیان اینکه «بحمدالله نیروهای خدوم و صالح در پست‌های حساس نمایندگی، ریاست مجلس، ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق قرار گرفت»، افزود: این توفیق را به کشورعراق تبریک می‌گویم؛ می‌دانند که این (موفقیت) به برکت مرجعیت و یاران مخلص مرجع به دست آمده است.

** ضرورت پاسخگویی به برخی مطالب مطرح شده علیه مسئولان در فضای مجازی

وی در ادامه به طرح برخی مسائل در فضای مجازی نسبت به مسئولان اشاره کرد و گفت: در این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت هایی به مسئولان داده می شود و اذهان عمومی را خدشه‌دار و رابطه دولت و مردم را سست می کند.

باید تکلیف این امر روشن شود؛ مردم سوال می کنند که این نسبت ها صحیح است و آیا واقعاً افرادی در سطوح بالا اینطور در رفاه و وابسته به دنیا هستند.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: «نمی‌گویم هرچه در فضای مجازی گفته می‌شود نظام پاسخ دهد؛ خیلی حرف‌های بی‌پایه و اساس گفته می‌شود که ارزش جواب ندارد؛ اما گاهی از مقامی شناخته شده و از جایگاهی از نظام، چنین نسبت‌هایی به افرادی داده می‌شود و این باید روشن شود

اگر دروغ است، تکلیف دروغگو روشن شود؛ اگر راست است، بالاخره تکلیف مردم چیست؟ اگر دروغ است، خدا دروغگو را لعنت کند و اگر راست است، نظام از شر این افراد آزاد شوند؛ بدیهی است از آن تبری می جویند و اگر قانونا باید برخوردی انجام شود، برخورد شود.

** پیام اربعین، ادامه مبارزه برای تحقق عدالت است

وی همچنین در ابتدای سخنان خود به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که نه فقط ملت ایران بلکه انسان های آزاده جهان شیفته اباعبدالله (ع)هستند و در راه محبت امام حسین از هیچ فداکاری و تحمل سختی مضایقه نمی کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه طبق اطلاع حدود 17 میلیون نفر در اربعین شرکت کردند که 2 میلیون نفر آن از ایران بودند، افزود: باید به این مناسبت در کنار تسلیت تبریک هم گفت؛ اربعین تبریک دارد و روز پیروزی امام حسین(ع) است.

حسین بن علی(ع) در یک مقطع نظام طاغوتی اموی را ساقط کرد و در یک مقطع که اربعین باشد به طور دائم پایه مقاومت در مقابل ظلم را به صورت زیارت ریخت. در زیارت ها اهداف مقدس ائمه و مقام امام(ع) بیان می شود. در این زیارت آنان که نماینده امام هستند به دنیا معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: امام زمان غایب است اما نایبش حضور دارد و کاری می‌کند که امام باید بکند؛ حکومت را به شکلی اداره می کند که اگر حضرت مهدی(ع) ظهور داشت او نیز به همین شکل عمل می‌کرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: حرف این جمعیت عظیم در اربعین این است که هیچ مستبدی قادر نخواهد بود مبارزه برای تحقق عدالت را پایان دهد و مبارزه تا ریشه کن کردن کفر، نفاق و ظلم ادامه خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 11 آبان 97، کد خبر: 83086131، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
امیدوارم مسئولین عزیز نسبت به نصایای بزرگان گوش بذت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین