پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
شهردار همدان با اشاره به قانونی بودن ساخت و ساز در "نورمهال" گفت: ساخت‌وساز در این منطقه هیچ منع قانونی ندارد به طوریکه مجوز صادره از سوی شهرداری براساس تأییدیه اداره‌کل میراث فرهنگی استان بوده است.شهردار همدان در توضیح این تصمیمات گفت: قرار بر این شد تا هیئتی متشکل از دادستانی، میراث فرهنگی و شهرداری از این بنا بازدید کند و براساس آخرین وضعیت این بنا تصمیم نهایی گرفته شود.

شعار سالعباس صوفی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی استان باید در زمینه ادامه فرآیند این پروژه، تعیین تکلیف کند و هیچ تعهدی متوجه شهرداری نیست.

وی درباره مجوز صادر شده، ادامه داد: حدود دو سال پیش این مجوز با تأیید اداره‌کل میراث فرهنگی استان صادر شد به طوریکه این نهاد متولی حفظ آثار بوده و با استناد بر این نظر، مجوز لازم را صادر کردیم.

صوفی تأکید کرد: تمام اشتباهات رخ داده در این زمینه متوجه اداره‌کل میراث فرهنگی است و شهرداری مسئول جبران و رفع این موضوع نیست و نخواهد بود.

تصمیم بر حفظ عمارت جنانی است

وی درباره عمارت جنانی نیز اظهار کرد: نشستی با حضور نماینده‌ دادستان، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان و نماینده‌ شهرداری برگزار و تصمیماتی در این مورد گرفته شد.

شهردار همدان در توضیح این تصمیمات گفت: قرار بر این شد تا هیئتی متشکل از دادستانی، میراث فرهنگی و شهرداری از این بنا بازدید کند و براساس آخرین وضعیت این بنا تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد و تصمیم هر سه نهاد مبنی به حفظ این اثر بوده و تمام تلاش خود را در این مورد خواهند کرد، افزود: هر عمل و فعالیتی که برای رفع خطر و ایمن‌سازی این بنا لازم باشد، شهرداری انجام خواهد داد اما سایر اقدامات نظیر مرمت این بنا متوجه اداره‌کل میراث فرهنگی است.

پروژه سایت‌موزه به شهرداری تحویل نشده

شهردار همدان در اشاره به ساخت سایت‌موزه میدان امام خمینی(ره) شهر همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: شهرداری داوطلبانه برای حفظ میدان امام(ره) وارد عمل شد اما سایر مسئولان مربوطه از انجام تعهد خود سر باز زدند. برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ ساخت این بنا، باید میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی بودجه لازم را در کار تزریق کرده و ادامه‌ مسیر را به شهرداری بسپارند.

صوفی در زمینه فعالیت مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: شهرداری از مسکن و شهرسازی درخواست بودجه کرد اما تا کنون حاصلی نداشت و اعلام شد این موضوع بر خلاف قانون و مقررات است. مسکن وشهرسازی تاکنون در زمینه قبول و یا رد پیشنهاد تزریق بودجه به این پروژه جوابی اعلام نکرده است. تاکنون این پروژه به شهرداری تحویل داده نشده است و مسئولان مربوط به این پروژه باید تعهدات خود را در قبال آن انجام دهند تا شهرداری وارد عمل شود.

اجلاس 2018 میهمانی نبوده

وی درباره مزیت‌های اجلاس 2018، اظهار کرد: اینکه بعضی از افراد این اجلاس را به میهمانی تشبیه کرده و آن را بدون بازدهی می‌دانند، اشتباه است. این اجلاس ظرفیت بالای گردشگری همدان را نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به نمایش گذاشت.

صوفی با بیان اینکه تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و باید در این مسیر قوی‌تر وارد شویم، ادامه داد: در معرفی ظرفیت و جاذبه‌های همدان خوب عمل نکرده و باید بسیار جدی‌تر در این زمینه فعالیت کنیم. هر میزان که هزینه می‌کردیم، نمی‌توانستیم به اندازه‌ای که این اجلاس همدان را به جهان معرفی کرد، موفق باشیم به همین سبب باید از زمینه‌ ایجاد شده نهایت استفاده را کرد.

شهردار همدان تصریح کرد: از جمله حسن‌های این اجلاس، سفر سفیر اتریش به همدان و دیدار و گفت‌وگو با شهرداری و استاندار بوده است.

صوفی درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری، توضیح داد: سازمان فرهنگی شهرداری با مشارکت ارشاد، اداره‌کل کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی، برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه‌ مناسبت‌های فرهنگی در بین مردم انجام داده است.

برپایی موسیقی خیابانی در همدان

وی عنوان کرد: همدان جزء نخستین استان‌های کشور در برگزاری نمازجماعت در پارک‌ها است همچنین برنامه‌هایی درباره برپایی موسیقی خیابانی خواهیم داشت و همزمان با شب یلدا در خیابان اکباتان، با کمک مسکن و شهرسازی جشنواره‌ غذا برگزار خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 17 آذر 97، کدخبر: 97091708217، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
موسیقی خیابانی برپا میشه؟ امیدوارم که بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین