پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و از کهن‌ترین شهرهای جهان است که در سال 1385 مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای همدان را «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» اعلام کرد.
شعار سال:  همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و از کهن‌ترین شهرهای جهان است که در سال 1385 مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای همدان را «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» اعلام کرد.

همدان مهد شهرنشینی و شهر تاریخی هگمتانه گواه از بلندای تاریخ و قدمت بسیار همدان است.استان همدان حدود یک‌هزار و 800 اثر  تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

با توجه به اهمیت آثار تاریخی استان همدان بیش‌از یک‌هزار اثر از آثار تاریخی همدان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.هم‌اکنون استان همدان به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی جز چند شهر اول فرهنگی و توریستی کشور شناخته می‌شود.همدان یکی از مراکز صنعت گردشگری و صنایع‌دستی کشور، هم از حیث میراث فرهنگی و قدمت تاریخی و هم از حیث اماکن گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در مورد ثبت آثاری جدید از استان همدان در فهرست آثار ملی ایران اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب آبان 1309 و سایر قوانین مربوطه و نیز بند ششم ماده سه قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور تعدادی آثار فرهنگی جدید در استان همدان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

علی مالمیر افزود: حمام درجزین مربوط به دوره قاجار در شهرستان رزن، امامزاده ابراهیم در روستای رودآور تویسرکان، حمام اوچ تپه در شهرصالح آباد، حمام نظام آباد در روستای نظام آباد رزن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: خانه نوشادی، مسافرخانه آبادان، خانه طباطبایی در شهر همدان، مسجد علی ابن موسی الرضا در روستای بابانظر شهرستان رزن، پل بهادربیگ در روستای بهادربیگ بخش صالح آباد، پل شهر صالح آباد که همگی مربوط به دوران قاجار و از دیگر آثار ملی ثبت شده در سال گذشته است.

 همدان پایتخت تاریخ و تمدن که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد همواره جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته و در سال 2018 با کسب عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی از چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری بیش از بیش به مردم ایران و کشورهای خارجی معرفی شد که امیدوارم که در این شهر تاریخ و  تمدن بیشتر از گذشته شاهد حضور گردشگر و مسافر باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:4خرداد1398،کدخبر:2019070،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین