پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
واکسیناسیون خبری که شاخه ای از واکسیناسیون ارتباطی در جنگ روانی است، شیوه‌ای است که جایگزین شیوه هایی چون سانسور، حذف و پنهان سازی اطلاعات در طول یک خبر می شود.
شعارسال :  واکسیناسیون خبری که شاخه ای از واکسیناسیون ارتباطی در جنگ روانی است، شیوه‌ای است که جایگزین شیوه هایی چون سانسور، حذف و پنهان سازی اطلاعات در طول یک خبر می شود.
علوم پزشکی بر این نکته تأکید دارد که عمل واکسیناسیون برای حفاظت شدید در مقابل دشمن بیرونی، می‌تواند راه مطمئن تری برای سالم‌سازی و سالم ماندن موجود زنده باشد. واکسیناسیون خبری نیز در برابر مخاطب همان گونه عمل خواهد کرد که واکسیناسیون در علم پزشکی عمل می‌کند.
 در شگرد واکسیناسیون خبری، رسانه ها با عرضه نمونه یا بخشی از اطلاعات با درجه تحریک کنندگی و تاثیرگذاری پایین به مخاطب، ذهن او را آماده دریافت اطلاعات قوی تر و پرحجم تر بعدی می کنند.
عقیده بر این است که پس از واکسیناسیون خبری و انتقال اطلاعات ضعیف (ظاهرا مضر) به مخاطب، در صورت مواجه شدن او با اطلاعات تخریبی بعدی، نتایج حاصل مخرب یا منفی نخواهد بود.
هنگامی که کشوری قرار است در معرض حمله دشمن قرار گیرد، یا باید خبر فوت یکی از مقامات عالی رتبه کشوری به مردم گفته شود و یا اینکه طرحی اقتصادی در کشور به اجرا درآید، رسانه‌ها تلاش می‌کنند با اجرای طرح واکسیناسیون خبری، جامعه را برای اعلام خبر مهم و تأثیرگذار آماده کنند. آنچه این آمادگی را ثمربخش تر می‌کند انتشار خبرهای اولیه ای است که ذهن مخاطب را برای پذیرش مهیا می سازد.

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال انجمن علمی مدیریت رسانه
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین