پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان "بعد از چند ماه از برجام، وفور و گشایشی نمی‌بینیم" گفت: پول‌های ما آزاد نشده ‌و در ذهن مقامات ایران القا کرده‌اند که برای رفع تحریم‌ها باید با آنان تعامل کنیم.

شعارسال: محمدحسین صفارهرندی در همایش نفوذ فرهنگی که در مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد،‌ اظهار داشت: نفوذ اشکال مختلفی داشته که ضربات ناشی از آن اثرات جبران‌ناپذیری دارد و کسانی که اوایل انقلاب را به خاطر دارند می‌توانند تلخی عمل نفوذ را در جمهوری اسلامی درک کنند.

صفارهرندی با بیان "امروز نفوذ از جنس پیشین قابل تکرار نیست چرا که با تجربه‌ای که‌ به‌دست آوردیم راه نفوذ را بسته‌ایم"،‌ اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم فاجعه‌ای مانند 7 تیر که از جنس نفوذ بود، شکل گیرد؛ فاجعه 7 تیر منجر به شهادت شخصیت‌های برجسته نظام که رأس آن شهید بهشتی بود، شد.

صفار‌هرندی با یادآوری اینکه فاجعه 8 شهریور 1360 موجب شهادت رجایی و باهنر شد تصریح کرد: در بسیاری از کشورها این فجایع با دگرگونی عظیم و کودتا همراه است ولی با لطف خدا و با وجود شخصیتی مثل امام خمینی(ره) این عملیات به ثمر ننشست بلکه بزرگترین ضربه آن از دست رفتن این شخصیت‌ها بود و آشوبی محقق نشد.

وی شهادت دادستان کل کشور، شهید قدوسی را از نوع نفوذ اعلام کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند "در انجمن اسلامی کسی را عضو کنید که گذشته‌اش برررسی شود" و این‌گونه متوجه شدیم که چطور باید راه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه طبس اظهار کرد: این واقعه از جنس نفوذ بود که آمریکا قصد داشت از طبس به تهران بیاید و گروگان‌های خود را آزاد کند که به‌تعبیر امام خمینی(ره)، شن‌ها مأمور خدا شدند که این نفوذ خنثی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه قدرت نظام, شایستگی نظامی, قدرت سپاه و ارتش و قدرت پدافندی ایران روز به روز بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: اشراف و تسلط جمهوری اسلامی ایران بر عرصه صیانت از مرزها به‌گونه‌ای است که دشمنان هوس ندارند مثل اول انقلاب فاجعه بیافرینند.

وی با اظهار اینکه بحث عملیات نظامی علیه ایران صحت ندارد و باید از راه دیگر وارد شوند اضافه کرد: شکل‌های دیگری از نفوذ است که پیچیده‌تر از نفوذ نظامی است و گاهی فردی نفوذ می‌کند که مدرکی از آن نداریم مانند شخصی که با استفاده از اعتماد مردم وارد دولت موقت بازرگان در اوایل انقلاب شد و سخنگوی بازرگان بود.

صفارهرندی از مشخص شدن اسناد علیه مشاور بازرگان بعد از تسخیر لانه جاسوسی خبر داد و گفت: بعدها معلوم شد که امیرانتظام، مشاور بازرگان، دغدغه‌هایی را که در مورد منافع آمریکا در ایران داشت در مورد ایران نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسی باور نمی‌کرد که اولین رئیس جمهور منتخب مردم با منافقین دست به یکی کند تصریح کرد: بعدها با بررسی در اسناد لانه جاسوسی مشخص شد که بنی‌صدر قبل از انقلاب با یک نام رمز در فرانسه برای سفارت آمریکا کارگزاری می‌کرد.

وی با ابراز "اولین رئیس جمهور ما دست‌نشانده آمریکا بود" بیان کرد: برای ما تجربه خوبی بود که کسی را که برای مسئولیت انتخاب می‌کنیم باید شایستگی و صلاحیت آن احراز شود و اینجا مسئله تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان به‌طور جدی مطرح شد.

صفارهرندی با تذکر اینکه چون راه‌های نفوذ بر دشمن بسته شده نباید گمان کرد که دشمن مأیوس می‌شود تأکید کرد: این شکل از نفوذ پیچیده‌تر از اشکال قبلی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار "دشمنان امروزه قصد انفجار و ترور بزرگان ما را ندارند" خاطرنشان کرد: هدف آنان این است که ذهن و دل مقام مسئول را تصرف کنند و این بلا را سر قائم‌مقام رهبری آوردند.

صفارهرندی تصریح کرد: دشمنان با رخنه و نفوذ در آیت الله منتظری، کاری کردند که شخصیتی که امید امت و امام(ره) محسوب می‌شد امام را مجبور کرد برای جلوگیری از خطرهایی که در کمین انقلاب بودند، در آخرین روزهای عمرش او را عزل کند.

وی گفت: امام(ره) خطاب به آیت الله منتظری فرمود انتخاب تو از همان اول غلط بود اما آیت الله منتظری به صحبت‌های امام توجه نکرد و با اینکه زخم‌خورده ساواک بود، دشمن طوری در او نفوذ کرد که حرف‌ها و بیانیه‌هایش را در رادیو اسرائیل منتشر می‌کرد.

وی با بیان اینکه منافقان امروزه تصمیم گرفتند که مبارزه جدی سیاسی انجام ندهند تصریح کرد: آنها تصمیم دارند به‌دست خود ما نظام را خراب کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفوذ فرهنگی را تأثیرگذاری در دل و ذهن انقلابیونی که تا دیروز جهاد می‌کردند معرفی کرد و گفت: امروزه نیت دشمن این است که به‌جای اینکه اشخاص را ترور کند کاری کند که این اشخاص سخنانی بگویند که باور مردم تغییر کند.

صفارهرندی تصریح کرد: وقتی هویت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بررسی و به سایت شخصی او مراجعه می‌کنیم نامه‌هایی که او به سران فتنه نوشته بود نمایان می‌شود و کسی که امام را قاتل, دیکتاتور و جلاد معرفی می‌کند آیا می‌تواند مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود.

وی با ابراز "به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتم که "چطور چنین شخصی می‌تواند مشاور شما باشد؟!" و رفسنجانی از من تشکر کرد، افزود: حرف‌های هاشمی رفسنجانی متفاوت از قبل است و این محصول تأثیرات آن مشاور خبیث است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نمونه‌های دیگری از نفوذ اشاره و اظهار کرد: در مبادله جاسوسان آمریکایی با زندانی‌ها, آمریکایی‌ها حاضر بودند به‌ازای یکی از اعضا یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول بلوکه‌شده ما را پس بدهند.

صفارهرندی با بیان اینکه فردی به‌نام جیسون رضاییان به‌عنوان خبرنگار 2 سال پیش به ایران وارد شد، مطرح کرد: آن شخص وارد ریاست جمهوری شد و با نزدیکان رئیس جمهور ارتباط برقرار کرد و با شناسایی وزارت اطلاعات دستگیر شد اما بعد از دستگیری وی، واکنش مسئول دولت این بود که "با این کارها آبروی کشور را می‌برید".

وی با اعلام اینکه آخرین شکل نفوذ، خطرناک‌تر از نفوذهای دیگر است اظهار داشت: فردی که مأموریت بیرونی ندارد و حتی برای انقلاب نیز زحمت کشیده از یک جایی به یک دیدگاه می‌رسد که انقلاب برای چه به وجود آمده و ممکن است همین شخصی مشاور یک دستگاه اجرایی باشد و ممکن است لحظه به لحظه رئیس جمهور را وسوسه کند.

صفارهرندی با ابراز اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند نفوذی‌ها حرفهای خود را از زبان افراد ساده‌لوح می‌زنند خاطرنشان کرد: چه ساده‌لوحی بالاتر از اینکه برخی از دولتی‌ها‌ می‌گویند "وقتی که برجام را امضا کنیم از فردا وفور نعمت مشاهده می‌شود"؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام "بعد از چند ماه از برجام، وفور و گشایشی نمی‌بینیم" بیان کرد: پول‌های ما آزاد نشده ‌و در ذهن مقامات ایران القا کرده‌اند که برای رفع تحریم‌ها باید با آنان تعامل کنیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پس از برجام مهم‌تر از خود برجام است تأکید کرد: مذاکرات از دولت قبل شروع شده بود و نظام از مذاکره با آمریکا پشیمان نیست و با خط قرمزی که مقام معظم رهبری تعیین کرد پیش رفت لذا در این مرحله، دشمن بیماری ذاتی خود را نشان می‌دهد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برجام 4,3,2 اظهار داشت: این برجام‌ها به‌معنی خلع دارایی ایران از نظر دفاعی است لذا غربیان زمانی که مطمئن شدند صدام قدرت دفاعی ندارد به او حمله کردند لذا این برجام‌ها ما را تا آستانه جنگ می‌برد و در جنگی که ممکن است بی‌دفاع باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار "جنگ از زمانی آغاز می‌شود که دشمن از بی‌دفاعی ما مطمئن شود" خاطرنشان کرد: تند حرف زدن و انقلابی حرف زدن موجب جنگ نمی‌شود و وقتی اقتدار خود را علاوه بر مرزها در بیرون از مرزها نمایش می‌دهیم می‌توانیم دوستان خود را در برابر دشمن تقویت کنیم.

وی با ابراز "ممکن است مسئولان عالی‌رتبه ما در برخی مسائل برآورد غلط کنند" تصریح کرد: اینها از افراد و مشاورانی که در مسیر انقلاب جا زدند استفاده کردند و القائات بیرونی روی آنان اثر گذاشته است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خانمی به‌‌پشتوانه اینکه خانواده او انقلابی است هرکاری دلش بخواهد می‌کند و به خانه بهائیان می‌رود و با آنان ابراز همدردی می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 27 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 174297 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین