پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه الکل هم مثل سایر مواد مخدر اعتیاد آور است اما درمان دارد، گفت: اگرچه درمان الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست، اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیربت می‌شوند.

شعارسال: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه الکل هم مثل سایر مواد مخدر اعتیاد آور است اما درمان دارد، گفت: اگرچه درمان الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست، اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیربت می‌شوند.

پرویز افشار در گفتگو با ایسنا با اشاره به نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت درباره فعالیت مراکز ترک الکل درمرکز درمان اعتیاد، افرود: با وجود اینکه مدیریت درمان الکل در حیطه سیاستگذاری و برنامه ریزی های ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست و قانون این اجازه را به ستاد نداده است اما با این حال همکاری بسیار خوبی بین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه متولی خاص حوزه درمان مصرف الکل وزارت بهداشت و وزارت کشور هستند اظهار کرد: در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به پیشنهاد وزارت بهداشت و حمایت جدی ستاد مبارزه مواد مخدر، ۱۵۰ مرکز درمان مصرف الکل شروع به فعالیت کرده‌اند و قرار شد تا مسئولین فنی و پزشکان‌شان نیز آموزش ببینند.افرادی که میخواهند الکل را ترک کنند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است مراکز درمان الکل به شکل مستقل فعالیت کنند یا در مراکز درمان اعتیاد ادغام شوند توضیح داد: به نظر من اگر این دو مرکز در یکجا باشند نسبت به اینکه ساختار دیگری ایجاد شود، بهتر است. ایجاد کردن یک ساختار جدید هزینه های سنگینی نیز به همراه دارد چرا که ساختمان پزشک و ... هزینه های درمان را افزایش می‌دهد.

افشار با بیان اینکه الکل هم مثل سایر مواد مخدر اعتیاد آور است اما درمان دارد، گفت: اگرچه درمان الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیریت می‌شوند. در حال حاضر نیز ١۵٠ مرکز به شکل آزمایشی در حال فعالیت هستند و اگر موفقیتشان خوب بود بقیه مراکز نیز این کار را انجام خواهند داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:20 آذر 1397 ، کدخبر: 97092009824،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین