پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۵۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
قاضی پرونده آزادی به قید وثیقه منگ وانژو را پذیرفت و شرایط سخت نظارتی را برای او اعمال کرده است. این بازداشت باعث شده این خانواده زیر ذره بین رسانه‌ها قرار بگیرند.

شعارسال:قاضی پرونده آزادی به قید وثیقه منگ وانژو را پذیرفت و شرایط سخت نظارتی را برای او اعمال کرده است. این بازداشت باعث شده این خانواده زیر ذره بین رسانه‌ها قرار بگیرند.

دختر مؤسس شرکت چینی هواوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران و به درخواست استرداد وی به آمریکا توسط پلیس کانادا اول دسامبر هنگام تغییر هواپیما در فرودگاه بازداشت شد و روز گذشته با تامین وثیقه آزادی شد.

هرچند قاضی پرونده منگ وانژو آزادی به قید وثیقه منگ را پذیرفت، اما شرایط سخت نظارتی را برای او اعمال کرد.

بر اساس حکم قاضی پرونده وی باید در ایالت بریتیش کلمبیا بماند و همیشه تلقن خود را پاسخگو باشد و در خانه ۵.۶ میلیون دلاری که محل اقامت وی است، از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح حضورداشته باشد.

منگ وانژو پس از آزادی پیام داده بود که «در ونکوور هستم. نزد خانواده‌ام بازگشتم و اکنون در کنار خانواده‌ام بسر می‌برم، من به هواوی افتخار می‌کنم، به چین، سرزمین مادری‌ام افتخار می‌کنم و هزاران بار از هر فرد و تمام کسانی که در این مدت به من توجه کردند و به من اهمیت دادند، تشکر می‌کنم.»

بازداشت منگ وانژو نورافکن رسانه‌ها را بر زندگی شخصی این خانواده انداخته و به نظر می‌رسد تنها دختر کوچک‌تر این خانواده در شبکه‌های اجتماعی، زندگی خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گفته «ایان مک لئود» سخنگوی دادگستری کانادا روز جمعه جلسه استماع وی برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود ممکن است در قضیه بازداشت مدیر هواوی در کانادا پادرمیانی کند اما کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا به دولت آمریکا هشدار داده که از سیاسی کردن قضیه استرداد این مدیر چینی بپرهیزد.


خانواده موسس این شرکت الکترونیکی عظیم چینی زندگی‌ شخصی به شدت محرمانه‌ای دارند، اما آنابلا، دختر کوچک «رن ژنگ فی» مدیرعامل هوآوی در اینستاگرام یکی از شخصیت‌های شناخته شده است.

«منگ وانژو» مدیرعامل هوآوی در کاندا به جرم دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده است. مدیر مالی ارشد هواوی و دختر موسس این شرکت بزرگ اول دسامبر در حالی که قصد تعویض پرواز در ونکوور را داشت دستگیر شده است.

«منگ» که به سابرینا نیز شناخته می‌شود به ۳۰ سال زندان در آمریکا در صورت مجرم شناخته شدن در دادگاه محکوم خواهد شده.


یک وکیل دولت کانادا گفته او به جرم توطئه برای کلاهبرداری‌های متعدد مالی متهم شده است. آمریکا خواستار استرداد این فرد است و مدعی است که هواوی سعی داشته تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند.


این پرونده درگیر‌ی میان چین و آمریکا را تعمیق بخشیده است. هواوی توسط «رن ژنگ فی» راه اندازی شده. «رن» در ارتش چین به عنوان مهندس نزدیک به یک دهه خدمت می‌کرد. او
۷۴ ساله است و در سال ۱۹۸۸ این شرکت را راه‌اندازی کرده است.


ارزش دارایی‌های شخصی او بیش از
۲.۵ میلیارد دلار است اگرچه اطلاعات کمی درباره اینکه او چگونه این پول‌ها را خرج می‌کند وجود دارد.


با این حال ماه گذشته در یک حرکت بی سابقه تصویر خانواده او بر روی مجله سبک زندگی پاریس مچ فرانسه به همراه دختر کوچک و همسر فعلی‌اش منتشر شد.


«آنابلا یائو» دختر کوچک «رن» ۲۱ سال سن دارد و خواهر ناتنی «منگ» است. تصویر آن‌ها در یک قصر مجلل در شنزن گرفته شده بود.

پیش از انتشار این تصویر افراد کمی درباره دختر کوچکتر موسس هوآوی اطلاع داشتند. او دانشجوی رشته کامپیوتر در دانشگاه هاروارد است. با این وجود بیشتر تصاور منتشر شده از او در شبکه‌های اجتماعی به ورزش مورد علاقه‌اش یعنی باله اختصاص دارد.


اگرچه «رن» تنها
۱.۴ درصد از سهام هوآوی را دارد و این شرکت به عنوان یک شرکت سهامی اداره می‌شود، اما کارکنان میگویند او در کمپانی حرف اول و آخر را می‌زند و بار‌ها با کارکنان خود در سراسر جهان صحبت کرده و از طریق یادداشت‌های اینترنتی با ان‌ها در ارتباط بوده است.


این کمپانی چینی نزدیک به
۷۴ میلیارد دلار سال گذشته گردش مالی داشته است. منگ که در سال ۱۹۹۳ به این کمپانی پیوسته در دانشگاه هاژونگ چین تحصیل کرده است.

آنابلا در گفت‌وگو با مجله جنوب چین گفته بود زندگی شخصی من بسیار کسل کننده است و مانند یک دانشجوی عادی زندگی می‌کنم و فکر می‌کنم یک دختر عادی هستم و برای من اهمیت دارد که هر روز سخت کار کنم و خودم را ارتقا دهم.


گرچه انابل در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کند، اما به گفته خودش فکر نمی‌کند در بخش مهندسی نرم افزار مشغول به کار شود بیشتر به مدیریت علاقه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار22آذر 97، کدخبر: 158031،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین