پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به دنبال شجره نامه امام زاده‌ها نباشید و باید به همه امام‌زاده‌ها ارادت داشته باشیم.
شعارسال: حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: مسجد امام خمینی در میدان نقش جهان متعلق به اوقاف است و با اینکه حتی بلیت فروشی آن در اختیار اداره کل میراث فرهنگی است، بخشی از هزینه‌های آن را اداره کل اوقاف متحمل می‌شود. وقف‌نامه مسجد امام 9 متر است.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان علاقه‌ای به تملک موقوفات ندارد و ترجیح می‌دهد تنها نقش نظارتی بر تحقق نیت واقف داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برای مثال اگر وقفی برای نیازمندان است باید تحت نظارت اداره کل اوقاف در اختیار کمیته امداد باشد. یا اگر وقفی در رابطه با دانش آموزان نیازمند است، باید با نظارت اداره کل اوقاف در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

صادقی تصریح کرد: یک زمانی وقف برای قهوه و قلیان روضه‌ها بود و امروز باید برای محیط زیست باشد. در جامعه وقف باید برای رفع مشکلات جاری انجام شود. اگر امروز مشکلات اجتماعی وجود دارد باید واقفان بزرگوار این وقف‌ها را برای رفع این مشکلات اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: وقف برای زوج‌های جوان، وقف برای ایجاد اشتغال، وقف برای علم و فناوری و حتی وقف برای بهداشت و سلامت از نیازهای امروز اصفهان و حتی ایران است. روزگار این که برای کاروانسرا وقف انجام شود گذشته است و در این زمینه باید بر روی وقف‌های گذشته سرمایه گذاری شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برخی از امام‌زاده‌ها زیارتی و سیاحتی است، برخی از امام زاده‌ها بیشتر سیاحتی است. به همین دلیل است که بر روی گردشگری برخی از امام زاده‌ها از جمله آقا علی عباس فعالیت می‌شود. برخی امام زاده‌ها نیز همچون امام زاده اسماعیل تاریخی است و برخی برای تاریخی بودن آن و برخی برای زیارت می‌آیند.

صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص شناسنامه امام‌زاده‌ها ادامه داد: نباید دنبال شجره نامه امام زاده‌ها باشیم. در دیدار سال 1395 مقام معظم رهبری با مدیران ادارات اوقاف ارادت نسبت به همه امام‌زاده‌ها مطرح شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 20 آذر 1397 ، کدخبر: 97092010109 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
چرا با این نهضت کفرآمیز مقابله نشد و الان بفکرش افتادید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین