پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴
رئیس مرکز تحقیقات و مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت‌ها فولاد و میلگردهای غیر استاندارد در ساخت و سازها استفاده بیشتری می‌شود، گفت: سازمان ملی استاندارد باید در خصوص استفاده از فولاد و میلگردهای غیر استاندارد به طور جدی ورود کرده و آن را بررسی کند.

شعارسال: محمد شکرچی‌زاده در نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی سازه با بیان اینکه تعداد زلزله‌های کشور نسبت به گذشته به دلایل زمین‌شناسی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: این رشد تعداد زلزله‌ها در منطقه کرمانشاه بیشتر مشاهده می‌شود چرا که به دلیل خمیدگی زاگرس منطقه‌ای خاص احتمال وقوع زلزله‌های با قدرت بیش از ۶ ریشتر در این منطقه وجود دارد.

شکرچی‌زاده افزود: در حال حاضر یکی از نگرانی‌های ما وجود فولاد و میلگردهای غیر استاندارد بعد از افزایش قیمت‌ها بوده است چرا که این مصالح غیر استاندارد تأثیر بسزایی در پایین آمدن کیفیت و عمر ساخت و سازمان‌ها خواهد بود باید به طور جدی به این موضوع بپردازیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مسکن و شهرسازی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است پس برای بالا بردن کیفیت ساخت و سازها باید به استانداردهای نهاده‌های ساختمانی توجه ویژه‌ای شود.

وی در خصوص نقش فولاد در سبد کالایی صنعت گفت: ما هنوز دستورالعمل مناسبی برای فولاد نداریم اما مرکز تحقیقات، راه مسکن و شهرسازی اقدامات خوبی را برای سرباره‌های فولادی آغاز کرده تا مواد مصرف مشخصی را برای سرباره‌ها ایجاد کند. پس برای کاهش خسارت‌ها بعد از زلزله نیازمند همکاری نزدیک با انجمن فولاد داریم.

همچنین در این همایش رضاییان دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی سازه و فولاد گفت: در بخش صنعت تلاش اساتید دانشگاه و صنعتگران همواره رو به جلو بوده است و یکی از چالش‌های امروز صنعت، تحریم‌های اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی است.

وی افزود: این چالش را می‌توان به فرصت تبدیل کرد چرا که در حوزه صنعت نیاز به یک تغییر ساختاری داریم و براساس موقعیت سوق‌الجیشی که داریم می‌توانیم به کشورهای همسایه مثل عراق و سوریه که نیازمند فولاد برای ساخت و ساز خرابی‌های حاصل از جنگ هستند نیروهای متخصص را به کار گیریم و از این دوران نهایت بهره را ببریم.

وی در خصوص مالکیت معنوی در حوزه فولاد گفت: صنعتگران ما باید خود را با شرایط بین‌المللی تطبیق دهند پس انجمن‌های صنفی و سندیکاها باید برای خود ساختارهای صادراتی تدوین کنند.

به گفته وی، در صنعت ساختمان از بعد انباشت سرمایه و حیث سهمی که در اشتغال دارد یکی از بزرگترین صنعت در هر سطحی می‌تواند نقش موثری در توسعه کلان کشور داشته باشد.

رضاییان خاطرنشان کرد: برای افزایش رقابت‌پذیری در منطقه باید عنایت ویژه‌ای به ساختمان داشته باشیم پس اینکه گفته می‌شود سازه‌های فولادی در آتش‌سوزی از وضعیت بهتری نسبت به سازه‌های بتنی برخوردار هستند یا بالعکس چندان مهم نیست پس باید بگوییم کدام یک از این دو جواب مناسبی بر آتش‌سوزی‌ها با توجه به قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌ها از خود نشان می‌دهد.

رضاییان گفت: امروز باید از سازه‌های کامپوزیتی در ساخت و سازها استفاده کنیم و به عبارت دیگر می‌توانیم از همراهی خوب فولاد و بتن در ارتقاء ساختمان‌ها استفاده کنیم.

همچنین در این مراسم پروفسور مجتبی ازهری استاد برتر دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان چهره برجسته فولادی کشور تجلیل شد.

از جمله مهمترین برنامه‌های این کنفرانس معرفی طرح‌های برتر فولادی سال کشور، معرفی چهره برجسته فولادی، معرفی پایان‌نامه برتر دانشجویی کشور بوده است.

در این رویداد شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا، بلژیک، مالزی، ترکیه، چین، هند و ژاپن حضور داشته‌اند.

در این رویداد مهم علمی کشور در بخش ساختمانی پروژه بیمارستان غرب تهران، آتیه ۲ به عنوان طرح برتر فولادی کشور معرفی و در بخش غیر ساختمانی پروژه سالن اصلی تغلیظ مس در کرمان به عنوان طرح اول فولادی کشور و در بخش پل پروژه پل آسمان تهران معرفی و از عوامل آن پروژه‌ها تقدیر شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22آذر1397 ، کدخبر: 13970922000192: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین