پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی فاضل که به عنوان رئیس انجمن مهندسی دریایی به جایگاه سخنرانان فراخوانده شده بود، از صدور حکم منع فعالیت موازی برای رئیس سابق این انجمن خبر داد.

شعارسال: مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی امروز برگزار شد و در دقایق پایانی نام فاضل به عنوان رئیس انجمن مهندسی دریایی به عنوان یکی از سخنرانان اعلام شد.

وی در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: علمای توسعه سه محور اصلی را بابت توسعه در دنیا مطرح می‌کنند که محور اول محور اجتماعی و فرهنگی است که قطعا توسعه اجتماعی و فرهنگی، توسعه کشور را سهل می‌کند.

وی ادامه داد: محورهای دیگر توسعه، فناوری، اقتصاد و محیط زیست هستند.

فاضل که به عنوان رئیس انجمن مهندسی دریایی در همایش امروز حضور یافت، اذعان داشت: متأسفانه پس از انتخابات انجمن مهندسی دریایی و انتخاب اینجانب، رئیس سابق انجمن و برخی همکاران،‌ انجمن مهندسی دریایی را به ما تحویل ندادند و جفا در حق مهندسی دریایی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا پس از بررسی‌های وزارت علوم به عنوان مرجع، انتخابات و انتخاب هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی تأیید شد، با این حال رئیس سابق انجمن با اصرار فراوان و با سربرگ انجمن مکاتبات زیادی با مقامات مسئول انجام می‌داد.

فاضل افزود: با اثبات حقانیت ما، تعداد مکاتبات وی به عنوان رئیس سابق انجمن هم برای باطل کردن انتخابات انجمن افزایش یافت، بدین ترتیب وزارت علوم ناچار شد حکم منع فعالیت موازی برای وی صادر کند؛ اما با این وجود باز هم مکاتبات وی افزایش یافت.

وی ادامه داد: ضرورت دارد کنشگری نشان دهیم تا فرهنگ و اجتماع‌مان درست شود، ما سالیان سال در این همایش‌های به دنبال توسعه دریایی هستیم و باید بر کنشگری‌ها این گوهر نایافتنی در اجتماع و فرهنگ ما یافته شود.

فاضل با ابراز انتقاد اظهار داشت: ۱۹ دوره نمایشگاه صنایع دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار شد، امسال مقرر بود بیستمین نمایشگاه دریایی برگزار شود، اما اختلافاتی در انجمن مهندسی دریایی رخ داد و متأسفانه به دلیل بروز خطا و عبور کردن از این خطاها تصمیم بر این شد که سازمان بنادر با پیمانکاری جزء، این همایش را برقرار کند و این در حالی است که لوگوی انجمن مهندسی دریایی در هیچ‌یک از اطلاع‌رسانی‌ها و مراسم افتتاحیه نمایشگاه وجود ندارد.

وی ادامه داد: چرا حاکمیت تصمیم می‌گیرد صدای انجمن‌ها را خاموش کند و تا کی باید در اتاق‌های دربسته تصمیمات مخفیانه بگیریم؟ حتی من مطمئن نیستم که چند سالن از این مجتمع دراختیار انجمن مهندسی دریایی برای برگزاری کارگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر دریانوردی متأسفانه پاسخ من را هم ندادند و من اینجا اعلام می‌کنم اگر با ما همکاری نکنند، ما این همایش را جایی دیگر خودمان برگزار می‌کنیم.

 نمایشگاه صنایع دریایی ۱۹ دوره توسط انجمن مهندسی دریایی برگزار شد. امسال به دلیل اختلافاتی که در موضوع ریاست این انجمن و انتخابات ریاست انجمن وجود داشت، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان حاکمیت صنعت دریایی کشور تصمیم گرفت خود این همایش را برگزار کند.

پیش از این، رئیس انجمن مهندسی دریایی سیف بود و سالها ریاست این انجمن را برعهده داشت، اما پس از انتخابات جدید، فاضل به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد، اما سیف مدعی شد که این انتخابات باطل است و باید مجدداً انتخابات مذکور برگزار شود.

این در حالی بود که فاضل به عنوان رئیس انجمن مهندسی دریایی فعالیت خود را آغاز کرده بود. در این راستا به تدریج اختلافات افزایش یافت، به طوری که دو طرف مدعی بودند ریاست انجمن مهندسی دریایی را برعهده دارند.

فاضل از طرفی مدعی بود در انتخابات انجمن رأی آورده و رئیس انجمن است و از سوی دیگر سیف نیز مدعی بود این انتخابات باطل است و طبق اسناد روزنامه رسمی کشور، وی کماکان ریاست انجمن را برعهده دارد، حتی سیف ساختمان انجمن را ترک نکرد و این انجمن را به فاضل تحویل نداد و فاضل در ساختمانی دیگر فعالیت‌های انجمن را دنبال کرد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر اختلاف زیادی بین این دو طرف در حوزه ریاست انجمن مهندسی دریایی وجود دارد و ضرورت دارد وزارت علوم به عنوان نهاد متولی در این حوزه ورود کرده و اختلافات را رفع کند. چنانکه حتی چهارشنبه هفته پیش بود که سیف با عنوان رئیس انجمن مهندسی دریایی، خود اقدام به برگزاری همایش صنایع دریایی در تهران کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:26 آذر 1397 ، کدخبر:13970926000872 www.farsnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین