پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
برنامه تلویزیونی «افق مستند» با موضوع تبعیض نژاد در انگلیس و با نمایش مستند «جستجوگر (بیژن)» درباره آتش زدن جوانی ایرانی در این کشور، یکشنبه هشتم بهمن از شبکه افق پخش می شود.

شعار سال: بیژن ابراهیمی ایرانی معلولی بود که در سال ۲۰۰۱ به انگلیس مهاجرت کرد و دست بر قضا در شهری زندگی می کرد که به نژادپرستی مشهور بود.

بریستول شهری است در انگلستان با مردمی نژادپرست تر از هر نقطه دیگر این کشور و سرانجام چند نفر از مردم همین شهر، او را به طرز فجیعی به قتل رساندند و جسد او را با ریختن بنزین به آتش کشیدند.

این جوان ایرانی بارها از آزار و اذیت همسایگانش به پلیس شکایت کرده بود اما پلیس انگلیس به شکایت هایش رسیدگی نمی‌کرد و ادعاهای او را غلوآمیز می‌دانست و خواستار مدارک و شواهد بیشتری درباره آزار رساندن همسایگان نژادپرست انگلیسی می‌شد تا اینکه سرانجام، جسد بی جانش را یافت.

برنامه تلویزیونی «افق مستند» قرا است به این موضوع یعنی تبعیض نژادی گسترده در انگلیس بپردازد، همچنین فیلم مستند «جستجوگر» با عنوان بیژن نیز با حضور حمید خیرالدین تهیه کننده و کارگردان مجموعه به نمایش در می آید.

این برنامه برای پخش از شبکه افق در روز یکشنبه هشتم بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت های ۸:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد به روی آنتن می رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه افق، تاریخ 9 بهمن 96، کد مطلب: -:www.ofoghtv.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین