پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
ائتلاف البناء (سازندگی) عراق در بیانیه‌ای سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور را نقض آشکار و واضح قوانین و موازین دیپلماتیک دانست و تأکید کرد این سفر بیانگر برخورد برتری‌جویانه ترامپ در قبال دولت عراق است.بدر الزیادی نماینده فراکسیون سائرون در پارلمان عراق گفت: باید در قبال سفر ترامپ محتاط باشیم، زیرا آنها به‌دنبال منافع خودشان هستند و نتایج این سفرها برای عراق؛ چیزی نبود به‌جز اشغالگری یک‌سوم مساحت کشور توسط داعش.

شعار سال: ائتلاف سائرون به‌ریاست مقتدی صدر رهبر جریان صدر در اولین موضعگیری خود خواهان برخورد محتاطانه با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق شد.

بدر الزیادی نماینده فراکسیون سائرون در پارلمان عراق گفت: باید در قبال سفر ترامپ محتاط باشیم، زیرا آنها به‌دنبال منافع خودشان هستند و نتایج این سفرها برای عراق؛ چیزی نبود به‌جز اشغالگری یک‌سوم مساحت کشور توسط داعش.

وی افزود: عراقی‌ها باید در قبال چالش‌های خارجی متحد شوند و مذاکره با نیروهای آمریکایی درخصوص حضور آنها در عراق امکان‌پذیر است.

الزیادی گفت: نیروهای آمریکایی در شمال عراق مستقر هستند و سؤال ما از منطقه کردستان عراق این است که؛ آیا این نیروها با موافقت و هماهنگی با بغداد مستقر هستند؟

وی گفت: فشارهای خارجی روی کابینه عراق وجود دارد و همگان می‌خواهند عراق را به عرصه نبرد و کشمکش منطقه‌ای تبدیل کنند.

ائتلاف البناء (سازندگی) به‌رهبری هادی العامری نیز از سفر غیرمنتظره ترامپ به پایگاه نظامی الاسد در غرب استان الانبار عراق ابراز تعجب شدید کرد و این سفر اعلام‌نشده را "خارج از سبک و سیاق دیپلماتیک" دانست.

ائتلاف البناء در بیانیه خود سفر ترامپ را نقض آشکار و واضح قوانین و موازین دیپلماتیک دانست و افزود که این سفر بیانگر برخورد برتری‌جویانه ترامپ در قبال دولت عراق است و این رویکرد به‌طور کامل غیرقابل قبول است.

این بیانیه افزود: معتقدیم که این سفر سؤالات زیادی را درباره ماهیت حضور نظامی آمریکا در منطقه و اهداف واقعی آن مطرح کرد و این اهداف می‌تواند تهدیدی برای امنیت عراق باشد که به‌مدد جانفشانی فرزندان دلاورش در الحشد الشعبی و نیروهای دلار امنیتی حاصل شد.

ائتلاف البناء از دولت عراق خواست تا این سفر را رد کرده و به سازمان ملل اطلاع دهد و سفیر آمریکا در بغداد را به‌سرعت احضار کند.

این ائتلاف همچنین همه طرف‌های سیاسی را به وحدت در طرح خواسته‌های مربوط به حاکمیت ملی و پایان دادن به حضور نظامی مشکوک آمریکا در عراق فراخواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به‌همراه همسرش سفر سرّی خود به شمال عراق را به‌بهانه دیدار با نظامیان آمریکایی در شب کریسمس (بامداد چهارشنبه پنجم دی) انجام داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 6 دی 97، کدخبر: 1908904، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین