پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که سفر دزدانه دونالد ترامپ به عراق خلاف عرف دیپلماتیک و بی‌احترامی به حاکمیت ملی عراق است، تاکید کرد: نیروهای بیگانه دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه خواهند شد.این دیپلمات ارشد کشورمان با انتقاد شدید از سخنان مداخله جویانه و فرصت طلبانه دونالد ترامپ افزود: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هیچگاه اجازه سوء استفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد.

شعار سال: بهرام قاسمی با انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا به عراق، آنرا بی‌احترامی به حاکمیت ملی عراق خواند و گفت: همانگونه که آقای ترامپ در سخنان خود در جمع نظامیان آمریکا در« عین الاسد» بدان تصریح کرد به رغم دخالت‌های بی شمار، هزینه های هزاران میلیارد دلاری و پرداخت های سنگین حیثیتی غیر فابل جبران برای مردم ایالات متحده آمریکا که منجر به حضور نظامی غیر قانونی و نامشروع آمریکا در منطقه بویژه عراق شد، وی امروز مجبور است کاملا مخفیانه و به عبارتی دزدانه و تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی-امنیتی قدم به سرزمین یکی از کشورهای منطقه بگذارد و اینچنین مورد انتقاد صاحب نظران و بی توجهی مقامات عراقی و مخالفت مردم این کشور قرار گیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با انتقاد شدید از سخنان مداخله جویانه و فرصت طلبانه دونالد ترامپ افزود: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هیچگاه اجازه سوء استفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد. این نه آمریکای زیاده خواه و حامی به تمام معنای تروریسم بلکه ملت‌های بیدار منطقه بودند که با درک بموقع شرایط و با هم افزایی امکانات مادی و معنوی خود توانستند تروریست‌های تشکیل، تسلیح و تامین مالی شده توسط آمریکا و صهیونیسم را تار و مار و سر کوب نمایند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: بی‌تردید دیر زمانی نخواهد پایید که همه کشورهای منطقه دریابند ثبات و امنیت منطقه جز با اتکاء به منابع و ظرفیت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی خودشان میسر نیست و نیروهای بیگانه نیز دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه شوند. بهتر آن است که آقای ترامپ مروری جدی و همه جانبه به تحولات جهان و منطقه غرب آسیا از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تاکنون داشته باشد؛ شاید در پرتو این نگاه مجدد و با استفاده از آنچه گفت، آنچه شد و آن چه خواهد شد درس‌های لازم را بیاموزد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 7دی 97، کدخبر: 97100703504، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
این عادت روسای جمهور آمریکاست، آخه ادعا دارن پلیس جهانن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین