پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
مقتدی صدر خواستار عدم کشاندن پای عراق به درگیری‌ها بین آمریکا و اسرائیل از یک سو و ایران از سوی دیگر شد و گفت خاک عراق هرگز میدانی برای حمله به همسایه‌اش ایران نخواهد شد.
شعار سال: مقتدی صدر خواستار عدم کشاندن پای عراق به درگیری‌ها بین آمریکا و اسرائیل از یک سو و ایران از سوی دیگر شد و گفت خاک عراق هرگز میدانی برای حمله به همسایه‌اش ایران نخواهد شد.

به نقل از سایت سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای در روز شنبه اظهار کرد: من نگران درگیری‌های ایران با ائتلاف دو جانبه آمریکا و اسرائیل و انعکاس دو سویه پیامدهای  آن بر عراق هستم.

صدر افزود: می‌خواهم حافظ روابط خوب با ایران باشم به طوریکه خاک عراق پایگاهی برای حمله و تجاوز به ایران نبوده و سیاست‌هایش عاملی برای خسارت زدن به ملت و کشورم نباشد.

رهبر جریان صدر گفت: خواستار امضای توافقنامه دوجانبه بین عراق و ایران براساس احترام به حاکمیت دو کشور و توافقنامه سه جانبه با عربستان برای ایجاد فضای صلح و لو جزئی و اعزام هیئت سعودی در جهت نزدیکی با عراق و ملت در شرایط کنونی برای تحقق راه حلی بین این کشور و همسایه عزیزمان ایران هستم.

صدر همچنین خواستار تشکیل هنگ‌های ملی عراقی به طور انحصاری از ارتش و پلیس و تحت نظارت نخست وزیر برای تامین امنیت مرزها به صورت دقیق و ممانعت از هرگونه مداخله از سوی هر طرفی و بستن سفارت آمریکا در عراق در صورت باز کردن پای کشورش در این درگیری‌ها شد تا افسار استکبار و استعمار جهانی گرفته شود در غیر این صورت سفارت آمریکا بار دیگر در تیررس مقاومت قرار خواهد گرفت.

رهبر جریان صدر این گونه ادامه داد که عراق نیاز به حمایت دارد، آن بزرگترین متضرر تروریسم و بزرگترین مدافع جهان در برابر وحشیانه‌ترین تروریست‌ها و کثیف‌ترین آنها بوده است.

مقتدی صدر در بیانیه‌ خود تاکید کرد: در صورت ادامه ائتلاف دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به عراق دولت بغداد باید در حد امکان مقابله به مثل کند و از خود در برابر اشغالگری آمریکا – صهیونستی در خاک عراق و دیگر مناطق در جهت حفظ کشور از خود دفاع کند.

صدر ۱۰ پیشنهاد ارائه کرد که از جمله آنها خروج نیروهای مسلح محلی وابسته به حشد شعبی و غیره از خاک سوریه، بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد در صورت کشاندن پای عراق به این درگیری‌ها و توقف جنگ در بحرین،‌ یمن و سوریه و نیز کناره‌گیری سرمداران این سه کشور از قدرت بود.  

وی همچنین خواستار اعزام هیئتی به سازمان ملل برای اطلاع از نظر آن درباره درگیری‌های ایران و آمریکا و اعزام هیئتی به عربستان برای حل اختلافاتش با ایران شد.

رهبر جریان صدر در میان پیشنهادات خود از طرفدارانش و از تمام کسانی که می‌خواهند مقابل سفارت بحرین تظاهرات کنند خواست تا یک گل سرخ را به عنوان هدیه‌ای به ملت بحرین به این سفارت اهدا کنند.

صالح محمد العراقی،‌ از نزدیکان مقتدی صدر در صفحه خود در فیسبوک،‌نوشت: "رهبرم می‌گوید از تمام کسانی که ما را همراهی می‌کنند متشکرم".

وی افزود: صدر از تمام کسانی که می‌خواهند مقابل سفارت بحرین تظاهرات کنند خواست گل سرخی به ملت بحرین هدیه کنند، این هدیه صدر به آنهاست. "شما تظاهرکنندگان نمایندگان من هستید".

سایت مقتدی صدر نیز تصویری از او در باغی منتشر کرد که به منظر باغچه منزلش بوده و او در حال نزدیک شدن به یک گل سرخ است.

این در حالی است که این اظهارات صدر، توییت خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین را به همراه داشت. او در واکنش به درخواست مقتدی صدر برای کناره‌گیری حکام یمن، بحرین و سوریه سفیر عراق را به وزارت خارجه این کشور احضار کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1398، کدخبر: 98020803745 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
مقتدی صدر یک چهره با فکر و درایت و یک شخصیت ملی برای عراقی هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین