پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دو سال است که دستورالعمل درجاسازی یا جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر ابلاغ شده اما علی‌رغم مکاتبات متعدد اعتبارات مطالعاتی برای این طرح مصوب نشده است.

شعار سال: جابه‌جایی روستاهای پرخطر در چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟ خبرنگار ما موضوع را از مسؤولان مربوطه پیگیری کرده استسهراب رئیسی گفت: 36 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نیازمند مطالعات درجاسازی یا جابه‌جایی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: دستورالعمل طرح جابه‌جایی سکونتگاه‌های در معرض خطر و تحت تاثیر پروژه‌های توسعه‌ای از سوی وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده استوی ادامه داد: در این دستورالعمل مشخص شده است که برای سکونتگاه‌هایی که در معرض سوانح و خطرها هستند، پس از تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تامین اعتبار و انتخاب مشاور ذیصلاح، مطالعات، امکان‌سنجی و مکان‌یابی روستاها انجام و به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی زیربط ابلاغ می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه براساس قانون، اعتبارات مطالعاتی دستورالعمل ذکر شده از محل اعتبارات مدیریت بحران و همچنین از اعتبارات تملک دارایی‌هایی استان تاکنون تامین نشده است، عنوان کرد: این موضوع برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشکل‌ساز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دو سال است که دستورالعمل درجاسازی یا جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر ابلاغ شده اما علی‌رغم مکاتبات نتوانستیم اعتبار مطالعاتی برای این بحث جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری روستاهای در معرض خطر زیادی وجود داشت، 85 روستا جابه‌جا و تعدادی دیگر درجاسازی شده‌اند که این اقدامات قبل از ابلاغ دستورالعمل مورد اشاره بوده است، گفت: در جلسه اخیر که با استاندار استان درخصوص روستای سیدمحمد از توابع شهرستان لردگان داشتیم مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای این روستا تامین شود و هم‌اکنون انتخاب مشاوران در دستور کار قرار دارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مکاتبات زیادی با مقامات استانی و کشوری درخصوص تامین اعتبار طرح مطالعاتی درجاسازی و جابه‌جاسازی روستاهای در معرض خطر از سوی این دستگاه اجرایی انجام گرفته است، این طرح در حال پیگیری بوده ولی تا این تاریخ نتیجه مشخصی بدست نیامده است اما تلاش می‌کنیم که این موضوع حل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دستگاه اجرایی بوده و تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی و مطالعاتی در حیطه اختیارات دستگاه‌های متولی امر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 6 دی 97، کد مطلب: 13971006000104، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
2 سال برای تایید زوده یکجایی خوندم یک طرحی 30ساله تایید نشده امیدوار باش تا تایید کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین