پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
جام ملت‌های آسیا در شروع با چهار تیم شرکت کننده برگزار ‌شد. جام ملت‌های آسیا از سال 1956 میلادی به میزبانی هنگ کنگ آغاز شد که تنها چهار تیم شرکت کننده در یک گروه داشت که در نهایت کره‌جنوبی موفق شد با 5 امتیاز از سه بازی، به قهرمانی اولین دوره این مسابقات برسد.

شعارسال: چهار دوره ابتدایی جام ملت‌ها به صورت گروهی انجام و رتبه تیم‌ها طبق جدول مشخص شد. سه دوره ابتدایی آن (1964 ,1960 ,1956) با حضور چهار تیم برگزار شد و دوره چهارم (1968) که ایران میزبان بود و اولین دوره حضورش در جام ملت‌ها محسوب می‌شد با حضور پنج تیم برگزار شد.

ایران قهرمان اولین فینال

اولین دوره‌ای که مسابقات پس از مرحله گروهی، با برگزاری فینال قهرمان مشخص بود در سال 1972 در تایلند بود که با حضور 6 تیم برگزار شد و با قهرمانی ایران به پایان رسید. مسابقات در سال 1976 در ایران نیز به همین شکل برگزار شد. جام ملت‌های سال‌های 1980 - 1984 - 1988 با حضور 10 تیم، 1992 با حضور 8 تیم و 1996 و 2000 با حضور 12 تیم برگزار شد.

دوران 16 تیمی

اولین دوره‌ای که جام ملت‌ها با حضور 16 تیم برگزار شد و تا دوره قبلی نیز ادامه داشت 2004 بود. به این ترتیب 4 دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا با حضور 16 تیم برگزار شد که از این دوره با حضور 24 تیم برگزار می‌شود. کره‌جنوبی که اولین قهرمان جام ملت‌های آسیا بود، با دو قهرمانی، چهار نایب قهرمانی و چهار مقام سومی؛ چهارمین تیم پرافتخار این مسابقات است.

ژاپن بهترین تیم آسیا

بهترین تیم جام ملت‌های آسیا ژاپن است که تاکنون به چهار قهرمانی و یک عنوان چهارمی دست یافته؛ عربستانی‌ها با سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی دومین تیم پرافتخار است و تیم ملی ایران با سه عنوان قهرمانی، چهار عنوان سومی و یک عنوان چهارمی؛ سومین تیم پرافتخار قاره محسوب می‌شود.

چهارگانه پر افتخارترین ها

به جز تیم‌های ژاپن، عربستان، ایران و کره‌جنوبی که جزو پر افتخارترین ها هستند تنها چهار تیم دیگر توانسته‌اند یک بار قهرمانی در جام ملت‌ها را تجربه کنند. استرالیا، عراق، کویت و رژیم صیهونیستی (پیش از پیوستن به کنفدراسیون فوتبال اروپا) تیم‌هایی بوده‌اند که قهرمانی در آسیا را تجربه کرده‌اند.

چهاردهمین حضور ایران

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در هفدهمین دوره برگزاری جام ملت‌های آسیا چهاردهمین دوره خود را تجربه خواهد کرد که در صورت کسب عنوان قهرمانی، به پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها تبدیل می‌شود. در صورت رسیدن ایران به چهارمین قهرمانی، در تعداد قهرمانی‌ها هم تراز با ژاپن خواهد شد و از عربستان عبور می‌کند. با این حال با توجه به چهار عنوان قهرمانی و یک عنوان چهارمی، بالاتر از ژاپن قرار می‌گیرد. جام ملت‌های آسیا از 15 دی ماه 97 با حضور 24 تیم آغاز می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 9دی 1397 ، کدخبر: 1442812، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین