پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و سوء استفاده او از قدرت، ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور این کشور توصیف کرد.

شعارسال: روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و سوء استفاده او از قدرت، ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور این کشور توصیف کرد.

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تفسیری نوشت: رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف خود سوگند‌هایی یاد کرد که مهمترین آن‌ها «حفظ، حراست و دفاع از قانون اساسی آمریکا» است. اما از زمانی که دونالد ترامپ دو سال قبل این سوگند را یاد کرد، همواره آن را زیر پا گذاشته است.

در این مطلب آمده است: وی به کرات منافع خود را به منافع کشور ترجیح داده است. وی از جایگاه خود برای پیشبرد اهداف تجاری‌اش استفاده کرده و از کشور‌های خارجی هدایای مالی پذیرفته است. ترامپ درباره روابطش با یک دولت خارجی دشمن به مردم آمریکا دروغ گفته و با مقامات دولتی که از جایگاهشان سوءاستفاده کرده‌اند، مدارا کرده است. ترامپ برای آنکه از مسئولیت همه این اشتباهات و همچنین از موضوعات مرتبط با مبارزات انتخاباتی‌اش شانه خالی کند، به تضعیف سیستم بازرسی کشور پرداخته است. وی خواستار مجازات دشمنان سیاسی خود و حفاظت از متحدانش بوده است. ترامپ تلاش کرده است مانع اجرای عدالت شود. وی اعتماد مردم را به نهاد‌های دموکراتیک از جمله مطبوعات، مجریان قانون و قوه قضائیه، یکی پس از دیگری تضعیف کرده است.

نویسنده این مطلب در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون رئیس جمهوری نامناسب‌تر از ترامپ نداشته است، افزود: اکنون باید منتظر بمانیم تا تحقیقات مختلف درباره ترامپ به نتیجه برسند و رای‌دهندگان در سال ۲۰۲۰ رای خود را اعلام کنند. اما انتظار بسیار خطرناک است. هزینه برکناری یک رئیس جمهور کمتر از هزینه باقی ماندن او بر سر قدرت است. وی به کرات نشان داده است که برای حفظ منافع خود به کشور ضربه وارد می‌کند. ترامپ به منافع آمریکا در سراسر جهان آسیب خواهد رساند و بخش‌های مهم قانون اساسی کشور را نابود خواهد کرد.

برخی از بانفوذترین «چهره‌های میانه‌روی دولت ترامپ» هم اخیرا کابینه را ترک کردند. به عنوان مثال وزیر دفاعی که از اتحاد آمریکا با ناتو و کره جنوبی دفاع می‌کرد، از سمت خود کناره‌گیری کرد؛ همینطور دادستان کل آمریکا؛ که مانع از آن شد ترامپ جریان تحقیقات فدرال را به نفع خود تغییر دهد. دولت ترامپ روز به روز از افرادی نوکرمآب و کسانی که او را به سمت کار‌های نادرست سوق می‌دهند، پر می‌شود.

وی هر روز آزادانه‌تر رویا‌های خود را به سیاست تبدیل می‌کند، به عنوان مثال به توصیه مجریان فاکس‌نیوز از تعطیلی دولت حرف می‌زند.

به اعتقاد نویسنده، بزرگترین خطری که اکنون آمریکا را تهدید می‌کند، ایجاد حالت اضطراری به دلیل بروز جنگ، حمله تروریستی، بحران مالی یا یک فاجعه طبیعی است که آنگاه دیگر خیلی دیر خواهد شد بخواهیم اذعان کنیم ترامپ فرد مناسبی برای هدایت کشور در چنین اوضاعی نیست.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به به کناره‌گیری ریچارد نیکسون در پی رسوایی واترگیت اضافه کرد: برای نجات کشور اکنون تنها یک راه حل قابل قبول باقی مانده است، درست همانند زمانی که مردم آمریکا در سال ۱۹۷۴ [۱۳۵۲] دریافتند یک مجرم در کاخ سفید حضور یافته است. آن راه حل این است، رئیس جمهور باید برود.

نیویورک تایمز در بخش دیگری از این تفسیر تاکید کرده است، گرچه برکنار کردن رئیس جمهور کار ساده‌ای نیست، آنگونه که گاهی اوقات به نظر می‌رسد، بعید هم نیست.

همانگونه که کارشناسان علوم سیاسی همواره تاکید کرده‌اند، ترامپ از ابتدا رئیس جمهوری به شدت ضعیف بود. هرچند اعضای کنگره برای محدود کردن وی به اندازه کافی تلاش نکردند، هیچ یک از روسای جمهور اخیر آمریکا تا این اندازه با انتقاد علنی یا مخالفت خصوصی از طرف حزب خود مواجه نبوده اند. به نظر می‌رسد پس از انتخابات میان دوره‌ای که نشان داد ترامپ چه هزینه سیاسی بر دوش حزب جمهوری‌خواه تحمیل کرده است، انتقاد‌ها از وی در حال افزایش است. جمهوری‌خواهان در زمینه سیاست خارجی (در عربستان سعودی، یمن و سوریه) با وی اختلاف نظر پیدا کرده اند و درباره تعطیلی دولت نگرانند.

در حالی که نظرسنجی‌ها از نارضایتی روزافزون مردم آمریکا از رئیس جمهورشان خبر می‌دهند، نیویورک‌تایمز در انتهای این مطلب نوشت: زمانی که حمایت‌ها از یک رهبر نامحبوب کاهش می‌یابد، وی سرنگون خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 16دی 1397 ، کدخبر: 6787463،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
به نظرم که ترامپ صادق ترین رئیس جمهور بوده و تمام واقعیت های آمریکا رو گفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین