پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۱۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
سخنگوی مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که ساز و کار مالی ویژه برای تسهیل فرایند تجارت با ایران به زودی راه‌اندازی می‌شود.
شعارسال: «مایا کوچیانچیک» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تأکید کرد، اتحادیه اروپا همچنان در حال کار روی راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه برای تسهیل فرایند تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران است.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در تحقق وعده‌هایشان در زمینه حفظ منافع ایران کسب نکرده‌اند.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک «کانال ویژه» (معروف به SPV) برای پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته‌اند این وعده را عملی کنند.

بنا بر گزارش «عرب تایمز»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل به خبرنگاران گفت، «در حقیقت این کاری است که از جانب کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال انجام است. و طبق اطلاعاتی که ما از پیشرفت کار داریم، این فرایند همچنان ادامه داشته و پیشرفت خوبی نیز تا کنون داشته است».

وی در ادامه تصریح کرد: «ساز و کار مالی ویژه موسوم به «اس.پی.وی» به زودی راه‌اندازی خواهد شد. ما معتقدیم که این سازوکار در هفته‌های آینده راه‌اندازی شده و اثرات مثبتی بر پیشبرد تعاملات تجاری با ایران خواهد داشت».

سخنگوی موگرینی تأکید کرد، «این (ساز و کار) بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای (برجام) در زمانی است که ایران به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند است».

بنا بر این گزارش، برخی تحلیلگران بر این باورند که اعضای اتحادیه اروپا به این دلیل که نگران هستند مبادا هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرند، تمایلی به اجرای این ساز و کار مالی ویژه ندارند.

فدریکا موگرینی در تاریخ 10 دسامبر (19 آذرماه) به خبرنگاران در بروکسل گفته بود که این سازوکار مالی ممکن است تا پیش از پایان سال 2018 میلادی که حدود یک هفته از آن گذشته، راه‌اندازی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 18 دی 1397 ، کدخبر: 13971018000515 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
اروپا که تحریم و علیه ایران تایید کرده پس این دیگه چه بازیه؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
باز هم خالی بندی های اروپا، تمامی نداره این دروغ گویی ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
حکومت الصبیان ما ایرانیها تاروز قیامت باوعدهای دشمنان ملت ایران فریب خاهد خورد وامتیازدهی خاهد کرد بنام برد برد و افتاب تابانو .ایو صابونو وووووووووووووووووووووووووووووووووو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین