پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
تفاهم نامه همکاری برای ایجاد مرکز پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در استان سمنان با حضور رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار سمنان امضا شد و بر این اساس سمنان به یکی از واحدهای تولید و تکثیر بچه ماهی تیلاپیا در کشور تبدیل می‌شود.

شعار سال: با انعقاد این تفاهم‌نامه سمنان به جمع استان‌های تولید کننده ماهی تیلاپیا در کشور می‌پیوندد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه مهم اقتصادی در این استان گفت: تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در آب‌های شور و کم کیفیت قابل اجرا است و این مهم با توجه به وضعیت منابع آبی استان سمنان بسیار اقتصادی است.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده استان سمنان یکی از استان‌های مستعد پرورش ماهی تیلاپیا در کشور محسوب می‌شود از برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی این استان برای توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در این استان خبر داد. وی با اشاره به ملزومات احداث واحدهای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا خاطرنشان کرد: برای تولید هر 300 تن ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش این نوع ماهی در یک دوره، حدود یک هکتار زمین مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه دوره زمانی کم برای پرورش ماهی تیلاپیا یکی از مزیت‌های مهم این نوع ماهی نسبت به دیگر آبزیان است تصریح کرد: بر این اساس اجرای طرح پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در استان سمنان برای نخستین بار به صورت تجاری انجام می‌شود.

به گفته میرعماد در این مرکز تکثیر و پرورش ماهی سالانه بیش از دو میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا و 500 تن از این نوع ماهی به صورت پرواری تولید می‌شود. وی با اشاره به هزینه لازم برای ایجاد این مرکز تکثیر ماهی تیلاپیا تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز پرورش ماهی بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 18 دی 97، کد مطلب: 1918135، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین